Gå til innhold

Videre utdanning: Noe med markedsføring? BI?

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg, som mange av dere andre der ute er usikker på mitt valg som jeg nå skal ta i tiden som kommer mot sommeren.

Kan begynne med at jeg har gått disse linjene på VGS:

- VG1 Service og Samferdsel

- VG2 Salg, Service og Sikkerhet

- VG3 Påbygging til generell studiekompetanse (Her går jeg nå)

Og jeg kan nevne at jeg syntes denne Service linja passet meg godt. Jeg fikk rundt 5,1 i snitt når jeg gikk ut derfra i fjor, og jeg må si jeg likte meg godt der. Vi drev med ungdomsbedrift der, og min ungdomsbedrift gjorde det svært godt. Jeg kan nevne at jeg var markedsføringsansvarlig i bedriften, og jeg likte arbeidet dette bydde på.

Jeg er en person som ikke har lyst til å sitte inne på et kontor hele livet mitt, men ha en litt variasjon. Jeg trives med å drive med praktiske ting med hendene, f.eks skru bil, mekke bilstereo, hjemmekino, "mekke" på alt mulig. Jeg kan skryte litt av dette, da jeg pleier å forstå slike ting ganske lett, og klare det meste ganske fort.

Jeg har funnet frem til at jeg vil ha en høy utdanning som sikrer min fremtid og karriere. Penger er ikke det som står øverst på min liste, men at jeg trives med det jeg jobber med. Jeg har for tiden vært innom mange ting som interesserer meg:

- Bilmekaniker(læra?)

- Bilelektroniker(læra?)

- Elektroniker(læra?)

- Noe innenfor datasikkerhet(da jeg fikk høre at dette var noe som kom til å ta av i tiden fremover)

- Noe innenfor markedsføring

Om jeg kunne ha kombinert det med bilmekaniker/bilelektroniker og markedsføring hadde alt vært knall! :D Men så lett er det ikke.

Jeg har i den siste tiden funnet ut at markedsføring må være noe for meg. Jeg har interesse for bedrifter, økonomi, entreprenørskap/innovasjon og slike ting. Jeg driver også mye med webdesign, og syntes det er moro å være kreativ. jeg har sett litt på BI og Campus Kristiania, og jeg må si at det ser veldig bra ut akkurat der.

Men jeg er redd for at markedsføring blir mye å sitte på et kontor? Er det noe for meg? Jeg vil ut, være praktisk, ha en hverdag som ikke er så jævlig kjedelig som å sitte på et kontor å skrive lange avhandlinger om ditt og datt. I enkelte tilfeller må man sikkert gjøre dette noen ganger, men jeg vil ikke sitte slik hele uker ut og inn.

Noen som har råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er liksom noe sånt jeg har lyst til sånn etterhvert... Være liksom en leder for en gruppe, som samtidig tar den i det praktiske. Chip Foose f.eks! Perfekt for meg! Sånn vil jeg bli! Men det er vel begrenset med slike ting som går i Norge..

Lenke til kommentar

mange mennesker har mange interesser, men det er alltid vanskelig å kombinere dem for å danne et levebrød! og i disse tilfeller er man nødt til å ta et valg. jeg vil si det er enten eller. det er vanskelig å være bilmekaniker, elektriker og leder for et firma/en bedrift på samme tid.

ta et valg. finn ut hva du vil. om du begynner på noe og ombestemmer deg, så er det ingen krise i det hele tatt. man skal ikke stresse med å komme seg ut i arbeidslivet.

ser du på deg selv som en ledertype, og hvis du vil du være leder av en gruppe, så greier du helt sikker å få deg en jobb som det, men du må bare bestemme deg.

livet byr på mange utfordringer, og mange velger feil. men om man gjør det så er det ikke noe verre enn å velge på nytt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...