Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil. Hvilken har morsomst motor?

Anbefalte innlegg

Uff, jeg blir så lei meg når jeg ser flotte 5-serier med delskinn og harry-felger :(

Kjøper jeg bil ser jeg på kjøreegenskaper, motor og girkasse. Fasong, farge og utstyr kommer etter, i den rekkefølgen. Siden trådstarter tydeligvis ikke deler mitt syn med hva som er sportslig bil for 4 personer, tenkte jeg dette var et bedre forslag. Jeg kan forøvrig ikke fordra skinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff, jeg blir så lei meg når jeg ser flotte 5-serier med delskinn og harry-felger :(

Kjøper jeg bil ser jeg på kjøreegenskaper, motor og girkasse. Fasong, farge og utstyr kommer etter, i den rekkefølgen. Siden trådstarter tydeligvis ikke deler mitt syn med hva som er sportslig bil for 4 personer, tenkte jeg dette var et bedre forslag. Jeg kan forøvrig ikke fordra skinn.

Hehe, man kan jo se at fasong, farge og utstyr stiller svakt på ditt bilvalg ja. Sorry, kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar

Hehe, man kan jo se at fasong, farge og utstyr stiller svakt på ditt bilvalg ja. Sorry, kunne ikke dy meg.

Enkelte bruker bilen til å kjøre, ikke bare stå og se på den, gnukke på lakken og trykke på alle de rare knappene og duppedittene den måtte ha.

Og jeg liker å kjøre bilen min. har gjort mye sykt med den som mange med nye og dyre biler aldri ville turt å gjøre. Jeg er forresten stor motstander av at man skal ha både diesel og automat i en "sportslig" bil. Sportslig bil er turtallsvillig bensin med en skikkelig manuell kasse.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Enkelte bruker bilen til å kjøre, ikke bare stå og se på den, gnukke på lakken og trykke på alle de rare knappene og duppedittene den måtte ha.

Og jeg liker å kjøre bilen min. har gjort mye sykt med den som mange med nye og dyre biler aldri ville turt å gjøre.

Jeg bare erter deg litt, min gode mann. Bilen din er sikkert helt flott. Personlig liker jeg dog tre ting på en gang (går det an?), gnikke, kjøre og trykke på knapper. I vilkårlig rekkefølge.

Lenke til kommentar

Kravspec:

En ph337 bil som står i stil med meg og min økonomi. Gjerne så stilig som mulig, og ikke noen bil som noen fra arbeiderklassen ville kjørt, da dette vil ødelegge mitt image blant gutta.

Kjøp deg en fin førstegangsbil som tåler litt. Kjøreegenskaper bør alltid komme foran utseende, spør du meg. Girkasse og liknende skal vel ikke være noe stort problem for en som har råd til en bil til 450k, da han lett skulle ha råd til et par-tre girkasser dersom det skulle bli noe slark.

Lenke til kommentar

For å spille på sikkerhetsargumentet:

Nye Mk6 Golf? Den får topp kræsjtest-resultater og med en 1.4l 160hk motor og 7-trinns DSG bør den være ganske morsom å kjøre, samtidig som at det er god plass til folk i baksetet (ulikt det meste av coupe-alternativene som har blitt foreslått) og den har et fantastisk bra interiør som virkelig spiller på 'opplevd kvalitet'.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Når det kommer til sportslighet (og egentlig alt annet) er Lexusen mye bedre. :)

Er det derfor Golfen er raskere på 0-100, har et mindre vulgært interiør og en DSG kasse som er det beste på markedet?

Forøvrig er den bilen til salgs i Trondheim og ligger godt over budsjettet. For 489k kan man kjøpe en splitter ny GTI...

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hva som er vulgært av interiør og ikke er en smakssak.

Når folk snakker om sportslige biler, så regner jeg med at man vil ha en bil med sportslige kjøreegenskaper. Hvis du vil ha en bil som går fort 0-100 kan man like godt kjøpe en gammel amerikaner. Forøvrig skiller det ikke mer enn 0,4 sekunder. Hva er det å argumentere med? Det betyr at det ikke er noen merkbar forskjell på bilene.

Lexusen er en mye bedre bil å kjøre enn Golfen. Både når det gjelder komfort og sportslighet.

Men på en annen side, så er 3-serie mye bedre enn Lexus igjen.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Hva som er vulgært av interiør og ikke er en smakssak.

Når folk snakker om sportslige biler, så regner jeg med at man vil ha en bil med sportslige kjøreegenskaper. Hvis du vil ha en bil som går fort 0-100 kan man like godt kjøpe en gammel amerikaner. Forøvrig skiller det ikke mer enn 0,4 sekunder. Hva er det å argumentere med? Det betyr at det ikke er noen merkbar forskjell på bilene.

Lexusen er en mye bedre bil å kjøre enn Golfen. Både når det gjelder komfort og sportslighet.

Men på en annen side, så er 3-serie mye bedre enn Lexus igjen.

Jeg hadde heller valgt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16792949 anyday over en Golf eller en annen feilhjulstrukket bil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...