Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Kan forøvrig føye til at jeg er fra beste vestkant og på min 18-års dag sto det en ett år gammel Golf på gårdsplassen som bare var til meg, mine foreldre betalte hver eneste krone. Det ble utrolig nok folk av meg også! Endret 25. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Husk også på at en 18-åring som regel ikke har barn eller stor gjeld, noe som frigjør en del penger. Dernest handler det om prioriteringer. Jeg kunne også tatt meg råd til en bil til 400.000, men da blir det ikke voldsomt mye penger igjen til andre morsomme ting. Frigjør en del penger? Et sted må jo pengene komme fra. Å ha råd til en bil til 400k kr som attenåring er vel ikke veldig vanlig. Tror du det er uvanlig at foreldre dekker de fleste kostnader for hjemmeboende barn andre steder enn i Holmenkollåsen? Mulig det er vanlig, men jeg stusser en smule på at foreldre sponser avkommet sitt med husly, mat, klær etc og lar poden bruke den mediokre lønna si på bil til mange hundre tusen. Blir veldig, veldig feil i mitt hode. Ikke bare i ditt hode. Hadde jeg vært så heldig og fått flerfoldige hundretusener av foreldrene mine hadde nok de vært øremerka noe helt annet enn en bil til 400k. Men har man millioner på bok, og har råd til bosted uten å ta opp lån etter bilkjøp så er det jo greit. Er jo ikke sunt å være gjerrig heller. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Helt enig, men jeg vil da ikke si det er unaturlig at spørsmålet kommer opp. Dessverre er det ikke uvanlig, men det er jævla unødvendig. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) da er det unødvendig å komme med oppgulp og være jantete. Det må være lov å undre seg! At du velger å tolke det som "oppgulp" og "jantete" får så være. Når det gjelder mitt første spørsmål har ikke trådstarter svart enda. Vet ikke hvilken verden du lever i, men det er ikke normalt at den jevne 18-åringen handler bil til 450000,-. Derfor spørsmålet. Edit: helt feil lest Sluquet: Jeg er glad på dine vegne (dersom innlegget ditt ("golf på 18-årsdagen din") ikke var ren sarkasme), men du må da være såpass bredspektra at du innser at du tilhørte en gruppe av veldig få 18-åringer, og at det virker smått patetisk å gå i forsvar over at folk undrer seg. Endret 25. mars 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det ble utrolig nok folk av meg også! Dette mener jeg ikke som personangrep eller noe sånt, men det kan vel diskuteres! Jeg vil si det er nyttig lærdom å tjene seg opp penger og betale for sin egen bil. Da lærer man jo om nytten av hardt arbeid og konsekvenser av å sløse penger. Samtidig forstår jeg at enkelte foreldre vil gi en gave til sønnen sin på 18-årsdagen. Men det fins da vel grenser? Hehe, skjønner nå at du sikkert hørte det samme da du fikk bilen din til 18-årsdagen. "Jævla unødvendig", hehe, njaa... Endret 25. mars 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det ble utrolig nok folk av meg også! Dette mener jeg ikke som personangrep eller noe sånt, men det kan vel diskuteres! Jeg vil si det er nyttig lærdom å tjene seg opp penger og betale for sin egen bil. Da lærer man jo om nytten av hardt arbeid og konsekvenser av å sløse penger. Samtidig forstår jeg at enkelte foreldre vil gi en gave til sønnen sin på 18-årsdagen. Men det fins da vel grenser? Jeg vil jo ikke si at relativt uskyldige innlegg på et nettforum er representativt for hvordan jeg har det ellers, akkurat. Men joda, jeg kan nok kanskje være litt skarp i kantene av og til. Den dagen jeg selv kanskje er far til en 18-åring og jeg har mulighet til å gjøre det samme vil jeg vurdere det på det aller sterkeste. Jeg vet selv hvor mye glede det ga meg. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sluquet: Jeg er glad på dine vegne (dersom innlegget ditt ("golf på 18-årsdagen din") ikke var ren sarkasme), men du må da være såpass bredspektra at du innser at du tilhørte en gruppe av veldig få 18-åringer, og at det virker smått patetisk å gå i forsvar over at folk undrer seg Nei, det var ikke sarkasme, hvis du ser bort i fra den siste setningen. Jeg går ikke i forsvar over at "folk undrer seg" - jeg reagerer på kommentarer om "vestkantsnobberi" Holmenkollåsen og annet unødvendig pjatt. Det er ikke normal undring, det ligger et stort preg av janteloven over hele greia. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nå kan ihvertfall vi vanlige blåkrage-folk anbefale denne bilen, som tydeligvis har alt denne unge mannen trenger: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2115320#bilder Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sikkert nok OT nå? OK sjef! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 BMW 850i: Om du liker å bruke en liten slant så har denne en fet V12-er på 5 liter! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15093853 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nei, det var ikke sarkasme, hvis du ser bort i fra den siste setningen. Jeg går ikke i forsvar over at "folk undrer seg" - jeg reagerer på kommentarer om "vestkantsnobberi" Holmenkollåsen og annet unødvendig pjatt. Det er ikke normal undring, det ligger et stort preg av janteloven over hele greia. Ser du at det du har postet tidligere er ren bensin på jante-bålet? (Du bekrefter mytene i egen person: "beste vestkant, strøken bil til 18-årsdagen, det ble da folk av meg også". Du kjører jo faktisk jante på deg selv!) Vel,vel. Trådstarter har enda ikke svart. Kan hende det hele er en scam. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nå kan ihvertfall vi vanlige blåkrage-folk anbefale denne bilen, som tydeligvis har alt denne unge mannen trenger: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2115320#bilder Inkludert alt for store felger som ser helt jævlig ut? Kan ikke huske å ha lest at han ville ha det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Nei, det var ikke sarkasme, hvis du ser bort i fra den siste setningen. Jeg går ikke i forsvar over at "folk undrer seg" - jeg reagerer på kommentarer om "vestkantsnobberi" Holmenkollåsen og annet unødvendig pjatt. Det er ikke normal undring, det ligger et stort preg av janteloven over hele greia. Ser du at det du har postet tidligere er ren bensin på jante-bålet? (Du bekrefter mytene i egen person: "beste vestkant, strøken bil til 18-årsdagen, det ble da folk av meg også". Du kjører jo faktisk jante på deg selv!) Vel,vel. Trådstarter har enda ikke svart. Kan hende det hele er en scam. Nei, jøss, sier du det? Det jeg skrev var jo ikke ment som å provosere dere mer i det hele tatt.. Videre er det jo selvsagt en scam. Vedkommende har jo ikke svart i tråden på hele 4,5 timer! Djesus. Endret 25. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Vel,vel. Trådstarter har enda ikke svart. Kan hende det hele er en scam. Kan vel hende han har skjønt at diskusjon.no ikke er stedet å gå for å be om tips til biler som koster mer enn 100 000 kroner. Alt som ligger over dette blir jo for fantasisummer å regne, og dermed blir man av enkelte stemplet som en bortskjemt tullebukk som spiser hundrelapper til frokost. Endret 25. mars 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2023405 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Vel,vel. Trådstarter har enda ikke svart. Kan hende det hele er en scam. Kan vel hende han har skjønt at diskusjon.no ikke er stedet å gå for å be om tips til biler som koster mer enn 100 000 kroner. Alt som ligger over dette blir jo for fantasisummer å regne, og dermed blir man av enkelte stemplet som en bortskjemt tullebukk som spiser hundrelapper til frokost. Men skal du derimot bruke 40.000 på en PC i en alder av 12 år får man masse hjelp. Det er dette med at folk har problemer med at folk prioriter annerledes og at bil faktisk er hobby for mange. Dyr hobby, javel, men morsomt. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2023405 Uff, jeg blir så lei meg når jeg ser flotte 5-serier med delskinn og harry-felger Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her på forumet skal jeg love deg at datamaskiner er en GIGANTISK hobby for mange. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Spør du meg vil jeg den dagen jeg er far til en kjørekåt 18-åring med rykende ferskt sertifikat i lommen heller at han skal kjøre en ny, sikker bil enn en gammel rusthaug. Jeg sier ikke at dette er fasitsvaret, men å komme med sånne teite "vestkantkommentarer" som en her gjør er så jævlig oppbrukt. Det lyser så jævlig jantelov av hele greia. Nå begynner det riktignok å bli en del år siden, men da jeg var 18 år og bodde hjemme brukte jeg uansett alle pengene mine opp hver måned. Like greit å putte noe i bil da, du får i hvert fall igjen noe den dagen du selger den. Det er nettopp det mine foreldre tenker også. De vil at jeg skal kjøre en trygg bil. Det må være lov å undre seg! At du velger å tolke det som "oppgulp" og "jantete" får så være. Når det gjelder mitt første spørsmål har ikke trådstarter svart enda. Vet ikke hvilken verden du lever i, men det er ikke normalt at den jevne 18-åringen handler bil til 450000,-. Derfor spørsmålet. Edit: helt feil lest Sluquet: Jeg er glad på dine vegne (dersom innlegget ditt ("golf på 18-årsdagen din") ikke var ren sarkasme), men du må da være såpass bredspektra at du innser at du tilhørte en gruppe av veldig få 18-åringer, og at det virker smått patetisk å gå i forsvar over at folk undrer seg. Og hva var spørsmålet ditt? Mye bråk det ble her nå. Scam? Slapp av da. Jeg kan si det rett ut; ja jeg får bil av mine foreldre. Så jeg er veldig priviligert sånn sett og takknemmelig for det. Da setter vi strek der og vi trenger ikke spekulere i hvordan jeg har råd til bil. Jeg har hvertfall fått mange gode tips til biler jeg kan se på. Jeg synes det er vanskelig når det er så mye kult å velge i. Jeg kommer til å dra innom diverse forhandlere for å se på både nye og brukte biler. Har heldigvis god tid. Endret 25. mars 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Prøver meg med ontopic : Audi A3 2005-> med 2,0tfsi og 4wd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå