Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil. Hvilken har morsomst motor?

Anbefalte innlegg

Mazda 6 MPS. 260hk og 4hjulsdrift.

Jeg vil si den bilen der blir helt overflødig mot en Impreza. Mye tyngre bil (1590kg) og ikke-permanent 4hjulsdrift. For de som er interessert kan man jo også få Impreza wrx sti UTEN gullfelger og mega-vinge, hvis dette blir for "harry".

Jeg vil si at en Mazda 6 MPS passer for noe eldre mennesker som ikke vil bli sett i en "ungdomsbil"

Må vel kanskje være litt spesielt interessert i Mazda for å øse så mye penger i en slik, men den er mye mer spesiell enn en STI. Mer komfortabel, ser mer voksen ut, men som du sier så er den helt underlegen når det kommer til bane/grisekjøring kontra en STI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med alle disse velmotoriserte bilene er at sjansen for å kjøre seg i hjæl øker betraktlig. For vår unge venn som bor i Asker, kan det sikkert komme til å friste litt å planke på ved motorveien mot Drammen. ;)

Personlig så kjører jeg rundt i en Mk5 Golf med 80 hester så det er strengt tatt umulig å kjøre fra noen ting som helst.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Problemet med alle disse velmotoriserte bilene er at sjansen for å kjøre seg i hjæl øker betraktlig. For vår unge venn som bor i Asker, kan det sikkert komme til å friste litt å planke på ved motorveien mot Drammen. ;)

Sjansen for å kjøre seg i hjel er proposjonal med overmotet til den som sitter bak rattet, og mindre avhengig av hva som befinner seg under panseret. Min første bil hadde 84 hestekrefter, men det stoppet meg ikke fra å stupe kråke med den ut på et jorde.

Lenke til kommentar

Av bilene som har blidt foreslått, så er det bare noen som kan være aktuelle. BMW 3-serie (uansett motor), BMW 5-serie, BMW Z4 (usikker med tanke på 2 seter), Audi TT (bare 2 brukbare seter, og usikker på om jeg liker designet), Ferrari 348 (Gammel? Liker ikke å skru, og vet ikke hva det innebærer med en eldre bil), Porsche 911 Carrera 4 (samme som med Ferrari'n) og Mazda RX-8.

Akuratt nå heller jeg mot mer sportslige biler (i forhold til hva jeg først hadde tenkt; 3-serie) som Ferrari'n, Z4 og RX-8. Er fortsatt noen uker/mnd til jeg skal kjøpe, så jeg må bare fortsette å se meg rundt. :)

EDIT: Fant en Ferrari 348 Spider på finn. :love:

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Sjansen for å kjøre seg i hjel er proposjonal med overmotet til den som sitter bak rattet, og mindre avhengig av hva som befinner seg under panseret. Min første bil hadde 84 hestekrefter, men det stoppet meg ikke fra å stupe kråke med den ut på et jorde.

Veide din første bil 1260kg også? :p

Lenke til kommentar
Av bilene som har blidt foreslått, så er det bare noen som kan være aktuelle. BMW 3-serie (uansett motor), BMW 5-serie, BMW Z4 (usikker med tanke på 2 seter), Audi TT (bare 2 brukbare seter, og usikker på om jeg liker designet), Ferrari 348 (Gammel? Liker ikke å skru, og vet ikke hva det innebærer med en eldre bil), Porsche 911 Carrera 4 (samme som med Ferrari'n) og Mazda RX-8.

Akuratt nå heller jeg mot mer sportslige biler (i forhold til hva jeg først hadde tenkt; 3-serie) som Ferrari'n, Z4 og RX-8. Er fortsatt noen uker/mnd til jeg skal kjøpe, så jeg må bare fortsette å se meg rundt. :)

EDIT: Fant en Ferrari 348 Spider på finn. :love:

Såvidt jeg veit må vel de fleste ferrari inn på rådyre servicer med ganske korte intervaller. Ingen "Golf II" i delepriser heller vil jeg tro... Kan tenke meg f.eks. regreim hver 40-50.000km til en pris av 10-15 lapper.

Skulle jeg hatt bimmer til rundt 400 lapper ville det vel blitt denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2113995

Lenke til kommentar
18 årsdagen nærmer seg med stormskritt, og jeg ser meg litt rundt etter bil.

Prisklassen er altså rundt 450 000,-

Fint om noen bilkyndige kan svare meg. :)

Off topic: Hvordan i all verden kan en 18-åring ha råd til bil i 400k klassen? Jeg kjenner nesten ingen godt voksne med biler i denne prisklassen, og da snakker jeg om folk i relativt godt betalte jobber.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer alltid det spørsmålet opp? Hvis han har råd til det, så er det vel ingen her som har noe med hvordan.

400k er da en helt gjennomsnittlig pris på en ny bil nå om dagen, og det finnes veldig mange som kjører rundt i disse bilene.

Husk også på at en 18-åring som regel ikke har barn eller stor gjeld, noe som frigjør en del penger. Dernest handler det om prioriteringer. Jeg kunne også tatt meg råd til en bil til 400.000, men da blir det ikke voldsomt mye penger igjen til andre morsomme ting.

Lenke til kommentar
18 årsdagen nærmer seg med stormskritt, og jeg ser meg litt rundt etter bil.

Prisklassen er altså rundt 450 000,-

Fint om noen bilkyndige kan svare meg. :)

Off topic: Hvordan i all verden kan en 18-åring ha råd til bil i 400k klassen? Jeg kjenner nesten ingen godt voksne med biler i denne prisklassen, og da snakker jeg om folk i relativt godt betalte jobber.

400.000 er ikke mer enn en litt spekka Toyota. Med 35% egenkapital koster et billån deg 3900,- i mnd over 7 år. Om du derimot som 18-åring får lån og forsikring til en gammel Ferrari er en annen sak. Selv kjøpte jeg meg en bil til 280.000 da jeg var 19, det var null stress.

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer alltid det spørsmålet opp? Hvis han har råd til det, så er det vel ingen her som har noe med hvordan.

400k er da en helt gjennomsnittlig pris på en ny bil nå om dagen, og det finnes veldig mange som kjører rundt i disse bilene.

Husk også på at en 18-åring som regel ikke har barn eller stor gjeld, noe som frigjør en del penger. Dernest handler det om prioriteringer. Jeg kunne også tatt meg råd til en bil til 400.000, men da blir det ikke voldsomt mye penger igjen til andre morsomme ting.

Man må vel i tillegg bo hjemme hos foreldrene i holmenkollåsen og få ALT betalt av foreldrene, så kan man spare ca. 2 årslønner i fulltidsjobb... Sånn måtte jeg ha gjort det..

Lenke til kommentar
Tror du det er uvanlig at foreldre dekker de fleste kostnader for hjemmeboende barn andre steder enn i Holmenkollåsen?

Mulig det er vanlig, men jeg stusser en smule på at foreldre sponser avkommet sitt med husly, mat, klær etc og lar poden bruke den mediokre lønna si på bil til mange hundre tusen. Blir veldig, veldig feil i mitt hode.

Lenke til kommentar
Tror du det er uvanlig at foreldre dekker de fleste kostnader for hjemmeboende barn andre steder enn i Holmenkollåsen?

Jeg er alt for glad i stereotyper. Men jeg finner det også veldig merkelig. Men så har jo jeg jobba for hver krone og alt jeg eier og har siden jeg var 15, og har bodd alene siden jeg var 18 år... Kjører en gammal hævv av en Skrubaru, sikkert verdt vrakpant pluss bensin og olje, men jeg er stolt av det! Du skjønner kanskje da at jeg og enkelte andre stiller seg undrende til at man som 18-åring skaffer seg en bil til en sum som mange av oss andre tjener etter skatt i løpet av 2 år, men som går bort i løpende utgifter...

Lenke til kommentar

Mulig det er vanlig, men jeg stusser en smule på at foreldre sponser avkommet sitt med husly, mat, klær etc og lar poden bruke den mediokre lønna si på bil til mange hundre tusen. Blir veldig, veldig feil i mitt hode.

Spør du meg vil jeg den dagen jeg er far til en kjørekåt 18-åring med rykende ferskt sertifikat i lommen heller at han skal kjøre en ny, sikker bil enn en gammel rusthaug. Jeg sier ikke at dette er fasitsvaret, men å komme med sånne teite "vestkantkommentarer" som en her gjør er så jævlig oppbrukt. Det lyser så jævlig jantelov av hele greia. Nå begynner det riktignok å bli en del år siden, men da jeg var 18 år og bodde hjemme brukte jeg uansett alle pengene mine opp hver måned. Like greit å putte noe i bil da, du får i hvert fall igjen noe den dagen du selger den.

Lenke til kommentar
Man må vel i tillegg bo hjemme hos foreldrene i holmenkollåsen og få ALT betalt av foreldrene, så kan man spare ca. 2 årslønner i fulltidsjobb... Sånn måtte jeg ha gjort det..

Nope. Har han noen gang sagt at han har disse pengene i cash? Det kan selvfølgelig hende at gutten har rike foreldre som sponser dyr bil - hvis så er tilfelle, er det bare hyggelig for trådstarter. Misunnelse er en kjip norsk forlkesykdom.

Hvis man har 90000 i egenkapital, noe som ikke er usannsynlig, og en ok betalt jobb vil det ikke være noe problem å betale 7,500,- i måneden i billån. Jeg har utbetalt ca. 20.000 i måneden, og betaler alt av klær og andre utgifter selv i tillegg til at jeg betaler 3000 i mnd. for å bo hjemme. Hadde ikke hatt noe problem med å betjene et lån som dette, men det handler om prioriteringer.

Lenke til kommentar

Jeg er alt for glad i stereotyper. Men jeg finner det også veldig merkelig. Men så har jo jeg jobba for hver krone og alt jeg eier og har siden jeg var 15, og har bodd alene siden jeg var 18 år... Kjører en gammal hævv av en Skrubaru, sikkert verdt vrakpant pluss bensin og olje, men jeg er stolt av det! Du skjønner kanskje da at jeg og enkelte andre stiller seg undrende til at man som 18-åring skaffer seg en bil til en sum som mange av oss andre tjener etter skatt i løpet av 2 år, men som går bort i løpende utgifter...

For alt du vet kan vedkommende som startet denne tråden ha gått med avisen siden han var liten guttunge og kanskje jobbet dobbelt så mye som det du har gjort. Han har ikke nevnt et eneste ord om hvordan han skal finansiere bilen - ikke at han trenger å gjøre det heller, da det ikke er noen andres business - da er det unødvendig å komme med oppgulp og være jantete.

Lenke til kommentar

For alt du vet kan vedkommende som startet denne tråden ha gått med avisen siden han var liten guttunge og kanskje jobbet dobbelt så mye som det du har gjort. Han har ikke nevnt et eneste ord om hvordan han skal finansiere bilen - ikke at han trenger å gjøre det heller, da det ikke er noen andres business - da er det unødvendig å komme med oppgulp og være jantete.

Helt enig, men jeg vil da ikke si det er unaturlig at spørsmålet kommer opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...