Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen bruker lang tid i oppstart.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem med at maskinen bruker lang tid på å starte opp programmer i begynnelsen. Selve maskinstarten går veldig fort, kanskje 20-30 sekunder. Men jeg må vente i 2-3minutter før jeg kan gjøre noe som helst på PC'en. Når jeg trykker på "min datamaskin", så får jeg opp dette:

post-79960-1237932016_thumb.png

Jeg har akkurat satt inn ett nytt skjermkort, og lagt deretter inn nye drivere (etter å ha avinnstalert de andre driverne).

Mvh,

Jon FJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatert det nye skjermkortet til "Latest Update" ?

Eller kanskje lite minne?

Om du kunne ha laget din egen "Theory" og kanskje lagt ut hvor mye kapasitet pc'en din har osv.. kunne vært litt bedre?

// EyN

Lenke til kommentar
Oppdatert det nye skjermkortet til "Latest Update" ?
Jeg har akkurat satt inn ett nytt skjermkort, og lagt deretter inn nye drivere (etter å ha avinnstalert de andre driverne).

-

Har du noen tunge prosesser dvs. programmer som starter sammen med maskinen din?

:)

Forresten en fordel om du kommer med mer relevant informasjon i form av maskinvare ol.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Sorry for lite info.

Har følgende:

- E8400 @ 3,2gzh

- 4GB Kingston Ram

- 8800GT 512mb (som jeg satte inn)

Har sjekket om det kun være noen tunge ting som kjører i starten, men har kutta ut flesteparten av dem, så jeg tror det er noe feil i systemet. Har ikke peiling på hva det er heller. Jeg restarter maskinen svært skjeldent så jeg merker lite til det, men det er fryktelig irriterende når jeg først skal restarte. :p

Lenke til kommentar

Om du starter maskinen på nytt svært sjelden så har vi deler av svaret allerede. Etter lang tids bruk og kanskje mange installasjoner eller avinstallasjoner, må registeret oppdateres, dette gjør Windows automatisk ved oppstart. Starter du dermed maskinen sjelden vil dette ta desto lengere tid. Hvorfor slår du ikke av maskinen din?

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...