macgeier Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Hei, redigerte for første gang en film på studio DV, alt gikk fint og fungerte perfekt på PC. Etter avspilling til kamera (DV inn) så testet jeg resulatet på TV. Skuffelsen var stor da bildet var "digitalisert" i bevegelsen, panorering for eksempel gikk "hakkete" man kunne se at det bestod av stillbilder, også personer som beveget seg kunne tydelig sees som stillbilder som hakket seg av gårde. Lyden var også plaget av støy. Kan dette komme av at jeg tok manuellt opptak, dvs at jeg manuellt trykte på rec før jeg startet avspilling fra PC? PC`en var ikke oppsatt til automatisk start/stopp ved avspilling? Takknemmelig for svar! MVH MacGeier Kamera Panasonic NV-DS28 (DVut/DVinn) Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Dette er et kjent problem innen videoredigering. Særlig i Studio serien(!). Det har vært flere tråder i dette forumet som har diskutert problemet. Jeg har hatt variable løsninger: Last ned siste utgave av Studio DV/7 Aktiver DMA på harddisken. Lukk ned alt av programmer før du begynner å redigere Pass på at firewirekortet har egen irq Bruk en disk til programmet, og en til videoen Håper dette kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Og sist, men ikke minst OPPGRADER BIOSEN!!! Slet i en måned før jeg gadd å teste d, hjalp, og nå virker d 100%!!! HB d jelpe hos dg og. hadde 60 mb i overføringshastighet, så eg fatta ikke ka feila Ikke supporten heller!! Janicz Lenke til kommentar
nairda Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Jeg har akkurat d samme problemet, d r virkelig irriterende. Hva r Bios, og hvordan justerer jeg opp denne?? takker!!!! Lenke til kommentar
macgeier Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Hei, problemet er løst. La inn ny driver for 1394 (firewirekortet) etter tips og råd jeg kunne finne på nettet. Valgte Driver for Texas Instruments, men det var flere å velge mellom, tok en sjangs på "TI OHCI IEEE 1394 vertskontroller". Windows kom med melding om at denne drivere ikke var optimal og spurte om jeg virkelg ville ha denne, svarte ja og siden har det virket! Takk for alle råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå