SebRamsland Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Lillestrøm SK 1 - 1 Viking FK Åråsen Stadion Litt usikker på croppinga og kontrastbehandlingen. Er det litt "too much"? Bilde #2 er nok litt uskarpt, men håper det ikke har noen stor betydning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Rart ingen har kommentert disse før. Selv synes jeg at det er gode reportasjebilder fra kampen. Jeg er litt småfan av behandlingsmetoden selv, så jeg har ikke noe spesielt å påpeke der. Bilde nr.1 likte jeg best, da det blir veldig personlig når spilleren peker på deg slik og du får en god øyekontakt. Selv om beskjæringen kan virke noe tett, så synes jeg den er på sin plass. Lurer dog litt på hvordan bildene hadde blitt dersom horisonten hadde vært rett... Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Takk for svar! Horisonten lar seg ikke rette opp uten at viktige deler i bildet forsvinner. Som for eks. personen (Magnus Myklebust) som hopper opp i venstre hjørne. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Syns også det var urovekkende få kommentarer her. Begge bildene er bra. Eksponeringen er ikke 100%, da du har fått enkelte utbrente partier. Som regel driter jeg i utbrente partier, men ikke når det skjer med hovedmotiv(ene), slik som her. Det første bilde hadde kanskje vært kulere i et kvadratisk format. Da får du luket bort urolige elementer i bakgrunnen + at du får bedre frem spilleren som peker mot deg. At horisonten er skjev i begge bildene gjør ikke noe, ikke for min del i alle fall. Det bidrar til å skape litt liv og stemning, eller understreker stemningen som allerede er der. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Syns også det var urovekkende få kommentarer her.Begge bildene er bra. Eksponeringen er ikke 100%, da du har fått enkelte utbrente partier. Som regel driter jeg i utbrente partier, men ikke når det skjer med hovedmotiv(ene), slik som her. Det første bilde hadde kanskje vært kulere i et kvadratisk format. Da får du luket bort urolige elementer i bakgrunnen + at du får bedre frem spilleren som peker mot deg. At horisonten er skjev i begge bildene gjør ikke noe, ikke for min del i alle fall. Det bidrar til å skape litt liv og stemning, eller understreker stemningen som allerede er der. Takk igjen. I håret på hovedpersonen i bilde nummer to er det nok noen utbrente partier, men ikke i fjeset. Det skyldes nok det harde lyset fra flomlyset. Jeg kunne kanskje ha eksponert med en kortere lukkertid, men da ville det gått mye utover resten av bildet i etterbehandlingen, når skyggepartiene skulle blitt dratt opp. ISO 800 er ikke spesielt hendig sånn sett. Men enig i at det ble litt i overkant lyst i fjeset, og det er rettet på. Nytt cropforslag på bilde #1: Rettet litt på høylyset i fjeset på hovedperson i bilde #2: Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg tenkte mer som dette: Men det er selvsagt smak og behag. Edit: Ta frem histogrammet, eller curves, så ser du hvor det er utbrent. I curves kan du huke av for "show clipping". Endret 25. mars 2009 av Carny Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg tenkte mer som dette: Men det er selvsagt smak og behag. Edit: Ta frem histogrammet, eller curves, så ser du hvor det er utbrent. I curves kan du huke av for "show clipping". Enig med deg i croppen. Funker bedre Nye utkast: Nå er det absolutt ingen utbrente partier i bildene ifølge histogrammet. Endret 25. mars 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Vet det er vanskelig, men bilde 1 hadde blitt bedre om ansiktet hadde vært i fokus - går kjapt så skjer den beste. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 Flotte bilder av et ekstremt godt lag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå