Gå til innhold

kommer man inn på førstegangstjeneste uten fullført videregående?

Anbefalte innlegg

og i så fall, hvordan er muligheten for å ta videre utdanning innen forsvaret dersom dette er tilfellet?

har send mail til vernepliktsverket hvor jeg har bedt om å bli tatt opp til førstegangstjeneste. sendte denne når jeg var 16 år.

i'm willing and able

Videoannonse
Annonse
[...]

i'm willing and able

Det er mulig at ikke det hjelper noe særlig om signaturen din stemmer. :whistle: Man har vel som regel bare praksistiden i militæret, og høyere utdanning får man ikke uten eksamen fra videregående. Eller tar jeg feil nå?

du tar halvveis feil, man kan ta opp de fagene man trenger i forsvaret

Droppa du ut når du var 16? Isåfall må du gå opp igjen noko skule utanom militæret.

går fremdeles på skole, men presterer dårlig

Alt av utdanning i forsvaret krever GENS og/eller fagbrev.

Ellers kan du ta utskrevet befalskurs, gå inn i spesialstyrkene o.l

så jeg kommer ikke særlig langt uten vitnemål? hva om jeg viser at jeg er skikkelig motivert og samtidig gjør en 'god jobb' mens jeg er i førstegangstjeneste?

så jeg kommer ikke særlig langt uten vitnemål? hva om jeg viser at jeg er skikkelig motivert og samtidig gjør en 'god jobb' mens jeg er i førstegangstjeneste?

Hvis du er så motivert som du sei bør du bruke det til å fullføre VGS.

dersom det er nødvendig å fullføre VGS for å få en karriere innen militæret så blir jeg naturligvis motivert til å skjerpe meg. bortsett fra det, er det liten grunn for meg å fulløre VGS dersom meningen med skole er å lære, noe jeg klarer helt fint, om enn ikke bedre, på egenhånd.

Du kan bli spesialsoldat uten videregående utdanning. That's about it. Du kan også gå UB-kurs, eller gå HBS, og kan i teorien bli værende i militæret til du er 35, men da blir du kasta på hue og ræva ut. Det beste er å gjøre deg ferdig med GENS eller fagbrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...