Gå til innhold

kommer man inn på førstegangstjeneste uten fullført videregående?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

i'm willing and able

Det er mulig at ikke det hjelper noe særlig om signaturen din stemmer. :whistle: Man har vel som regel bare praksistiden i militæret, og høyere utdanning får man ikke uten eksamen fra videregående. Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
[...]

i'm willing and able

Det er mulig at ikke det hjelper noe særlig om signaturen din stemmer. :whistle: Man har vel som regel bare praksistiden i militæret, og høyere utdanning får man ikke uten eksamen fra videregående. Eller tar jeg feil nå?

du tar halvveis feil, man kan ta opp de fagene man trenger i forsvaret

Lenke til kommentar
Droppa du ut når du var 16? Isåfall må du gå opp igjen noko skule utanom militæret.

går fremdeles på skole, men presterer dårlig

Alt av utdanning i forsvaret krever GENS og/eller fagbrev.

Ellers kan du ta utskrevet befalskurs, gå inn i spesialstyrkene o.l

så jeg kommer ikke særlig langt uten vitnemål? hva om jeg viser at jeg er skikkelig motivert og samtidig gjør en 'god jobb' mens jeg er i førstegangstjeneste?

Lenke til kommentar
så jeg kommer ikke særlig langt uten vitnemål? hva om jeg viser at jeg er skikkelig motivert og samtidig gjør en 'god jobb' mens jeg er i førstegangstjeneste?

Hvis du er så motivert som du sei bør du bruke det til å fullføre VGS.

dersom det er nødvendig å fullføre VGS for å få en karriere innen militæret så blir jeg naturligvis motivert til å skjerpe meg. bortsett fra det, er det liten grunn for meg å fulløre VGS dersom meningen med skole er å lære, noe jeg klarer helt fint, om enn ikke bedre, på egenhånd.

Lenke til kommentar

Du kan bli spesialsoldat uten videregående utdanning. That's about it. Du kan også gå UB-kurs, eller gå HBS, og kan i teorien bli værende i militæret til du er 35, men da blir du kasta på hue og ræva ut. Det beste er å gjøre deg ferdig med GENS eller fagbrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...