Gå til innhold

Power Metall eller Hard Rock?

Svirre91

Anbefalte innlegg

Haha, Dragonforce er latterlig dårlig. De duger ikke til en drit live. HammerFall, Thunderstone, Helloween, Sabaton, Blind Guardian, Edguy. Er de jeg kommer på i farta, jeg foretrekker melodic death metal tho, så har ikke så alt for mye å komme med i power metal-delen. :)

Slayer også sug live imo, gjer det Slayer til eit dårlig band oO?

Nå er det vel kanskje det at dragonforce sliter med å spille live, I allefall det jeg har hørt, mye feil, en god del i utakt o.l.

Anyway, er jo ikke det vi skal prate om ;)

Du kan jo sjekke ut Eldritch og Gun Barrel, kansksje ikke så lett å finne. Eller så kan du teste Black Majesty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke uttale meg om det ettersom jeg ikke har sett eller hørt noe live av Slayer. Jeg har sett live-videoer og hørt live-sanger av Dragonforce, og det er ikke mye bra. :)

Edit:

Btw, jeg synes at band skal være flinke i studio og live. Det er live som er moro. Konserter som ikke gir godfølelse er kjedelige.

Endret av neadii
Lenke til kommentar

Kan ikke uttale meg om det ettersom jeg ikke har sett eller hørt noe live av Slayer. Jeg har sett live-videoer og hørt live-sanger av Dragonforce, og det er ikke mye bra. :)

Edit:

Btw, jeg synes at band skal være flinke i studio og live. Det er live som er moro. Konserter som ikke gir godfølelse er kjedelige.

Band som bare spiller og spiller er ikke no moro å betale penger for...

ACDC derimot hadde visst nok en spektakulær konsert nå i februar som jeg desverre ikke fikk være med på...:(

Håper på Valle Hovin...:D

Lenke til kommentar
fysj da.. du må da ikke sette kamelot under ridder-pop! jeg skjønner stratovarius da men.

Som du sikkert har oppdaget så er ikke akkurat de bandene mitt aller sterkeste fag, syntes helegjengen høres lik ut :p

"Jeg ville sagt at Maiden og Metallica er metal, (generell/standard metal)."

Altså: Metal? :p Er ikke vits å sette generell eller standard foran, evt. klassisk metal?

Isåfall ville jeg plassert band som Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple, Steppenwolf, Grand Funk Railroad, Thin Lizzie, Judas Priest osv.

Metallica er vell mer thrash-metal eller power-metal eller noe i den duren (Sykt mye "mindre" sjangre som har kommet fra metal :p )

Men ja, bra jeg sporer fullstendig av fra topic og begynner å mase om sjanger definisjoner som er helt umulig å bli enige om :) Hvis du er på jakt etter småsær metal inspirert musikk kan du prøve:

Colonel Claypool's Bucket of Bernie Brains (SVÆRT spesielt imo, ikke akkurat metal heller)

Kommer kanskje med fler senere, men nå er det ut på vift!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...