Svirre91 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Noen som mange bra band som ligger under denna sjangeren...? Hører veldig mye på Kamelot, Stratovarius og ACDC... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Rhapsody, Luca Turilli, Iron Maiden, og Metallica passer vel bra då skulle eg tru. Wintersun hvis du vil gå litt meir mot metal-sjangeren Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Er sær i smaken, men kan nevne at jeg hører på så mye som Drowning Pool, Pantera etc... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Kamelot, Stratovarius og så kommer plutselig AC/DC og Pantera Kamelot og Stratovarius plasserer jeg under ridder-pop med blant andre; DragonForce, Helloween, Hammerfall, Iron Maiden og Manowar. Pantera(heavy metal)finner man blant andre; Judas Priest, Slayer & Mötorhead(litt punk inspirert). Personlig liker jeg mer metal og rock som feks: Led Zepelin, Black Sabbath(ozzy era'en), The Who, Jimi Hendrix, Greatful Dead Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Liker du Stratovarius kommer du til å elske Sonata Arctica. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Liker du Stratovarius kommer du til å elske Sonata Arctica. Ein persons meining:P Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg ville sjekka ut Gamma Ray og Rhapsody. Kanskje Freedom Call, eller Sonata. Wintersun er vel egentlig viking metal, men vi har jo laget så mange sjangre at det er umulig å telle. Jeg ville sagt at Maiden og Metallica er metal, (generell/standard metal). Endret 26. mars 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Liker du Stratovarius kommer du til å elske Sonata Arctica. Ein persons meining:P Glemte å legge til de... Kamelot, Stratovarius og så kommer plutselig AC/DC og Pantera Kamelot og Stratovarius plasserer jeg under ridder-pop med blant andre; DragonForce, Helloween, Hammerfall, Iron Maiden og Manowar. Kamelot er PowerMetall...i følge produsentens sjangerutgivelser... Og jeg vil tro at det er det siden den musikken dem spiller høres sånn ut... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Mange flotte svar her... Men kjenner til veldig mange forskjellige band her som er nevnt... Er ute etter noen som ikke er så kjent... Triosphere er musikk som jeg bl.a. liker...dere kan se på musikkvideoen til Onwards II på Youtube ... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Power Metall eller Hard Rock? Musikkforumet eller OT-Baren Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg sier ja takk begge deler jeg da. Kan jo anbefale Symphony X Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg sier ja takk begge deler jeg da. Kan jo anbefale Symphony X De er bra... Kanskje et dumt spørsmål i denne tråden jeg har stilt, ang power metall og hard rock...siden jeg hører på en del... Lenke til kommentar
probin Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Kamelot, Stratovarius og så kommer plutselig AC/DC og Pantera Kamelot og Stratovarius plasserer jeg under ridder-pop med blant andre; DragonForce, Helloween, Hammerfall, Iron Maiden og Manowar. Pantera(heavy metal)finner man blant andre; Judas Priest, Slayer & Mötorhead(litt punk inspirert). Personlig liker jeg mer metal og rock som feks: Led Zepelin, Black Sabbath(ozzy era'en), The Who, Jimi Hendrix, Greatful Dead fysj da.. du må da ikke sette kamelot under ridder-pop! jeg skjønner stratovarius da men. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Kamelot, Stratovarius og så kommer plutselig AC/DC og Pantera Kamelot og Stratovarius plasserer jeg under ridder-pop med blant andre; DragonForce, Helloween, Hammerfall, Iron Maiden og Manowar. Pantera(heavy metal)finner man blant andre; Judas Priest, Slayer & Mötorhead(litt punk inspirert). Personlig liker jeg mer metal og rock som feks: Led Zepelin, Black Sabbath(ozzy era'en), The Who, Jimi Hendrix, Greatful Dead fysj da.. du må da ikke sette kamelot under ridder-pop! jeg skjønner stratovarius da men. Verken Stratovarius eller Kamelot er ridder-pop...xD De er to bra Power-Metall band... Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fader jeg glemte å nevne Timeless Miracle. De er drit kule. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Fader jeg glemte å nevne Timeless Miracle. De er drit kule. Takker... *Må sjekke* Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Og: Moonlight agony, Sabaton, Iron Savior. Hvis du ikke har noe mot growling ville jeg foreslått Arch Enemy, Ravenous er en kul sang med masse fart. Resten kommer når jeg husker dem. Endret 26. mars 2009 av Perrern Lenke til kommentar
huggy Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Dragonforce kanskje ? Er vell bokstavelig talt så power det kan bli. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Haha, Dragonforce er latterlig dårlig. De duger ikke til en drit live. HammerFall, Thunderstone, Helloween, Sabaton, Blind Guardian, Edguy. Er de jeg kommer på i farta, jeg foretrekker melodic death metal tho, så har ikke så alt for mye å komme med i power metal-delen. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Haha, Dragonforce er latterlig dårlig. De duger ikke til en drit live. HammerFall, Thunderstone, Helloween, Sabaton, Blind Guardian, Edguy. Er de jeg kommer på i farta, jeg foretrekker melodic death metal tho, så har ikke så alt for mye å komme med i power metal-delen. Slayer også sug live imo, gjer det Slayer til eit dårlig band oO? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå