Gå til innhold

massacra crea fusion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo det produktet er.

for eks b6 i zma 3,5mg VS 2mg i en multivitamin.

Zink 10mg vs 5mg

magnesium 150mg vs 100mg

 

Man slipper iallefall overdosering av alle andre vitaminer med ZMA da man ikke kan ta 3 multivitamintabletter.

 

Tja. Min multivitamin fra apoteket har 2 mg B6, 15 mg Zink og 100 mg Magnesium per tab. Prisen er vel rundt 100-lappen for 200 tabs. ZMA koster f.eks. 199 for 120 kapsler med 150 mg Mag, 10 mg Zink og 3.66 mg B6 hos Norkost, eller 298 for 120 kapsler på hhv. 42.5, 3 og 1 hos TN (haha, for en ripoff).

 

Hvis man frykter overdose av multivitamin så kjøper man bare de uten vitamin A og D. Da er alt utenom vitamin E vannløselig, slik at man pisser ut alt som kroppen ikke trenger, og vitamin E er ikke "giftig nok" til at det er noe problem innenfor rimelighetens grenser. (Personlig føler jeg ikke det er noe problem med A og D heller, med doser av typen 1-3 om dagen)

 

Av innholdet i ZMA er det vel strengt tatt bare Zink som er av noen spesiell interesse for folk flest. Magnesium er stort sett (satt på spissen) for å slippe å få kramper mens man sover om natten, og det holder massevis med det man får gjennom en multivitamin eller to om dagen. B6 er nødvendig for prosessen med å ta opp Zink og Magnesium, men om døgndosen er på 2 eller 5 mg er av liten betydning. Og Zink, som doseres like bra i multivitaminer som i ZMA tilskudd er det som er nødvendig for kroppens produksjon av testosteron.

 

På samme måte som du kaller No Xplode for dyrt kreatin med sukker i, vil jeg kalle ZMA for dyrt Zink med magnesium i. :)

Lenke til kommentar

Spiser man mye grønnsaker og frukt som jeg gjør (alle måltidene ) kan jeg ikke ta noen multivitamin da kan det evt være en bonus med zma.

Det er et tilskudd, dekker kosten det, dropp tilskuddet.

 

Evt ta kun det tilskuddet kosten ikke dekker.

1,29 pr ZMA i den jeg bruker, spiser lite ost, banan og fullkorn så får magnesiumen derifra.

Det tilskuddet jeg har på siste plass ja, ikke noe man må ha.

Lenke til kommentar
Det er jo det produktet er.

for eks b6 i zma 3,5mg VS 2mg i en multivitamin.

Zink 10mg vs 5mg

magnesium 150mg vs 100mg

 

Man slipper iallefall overdosering av alle andre vitaminer med ZMA da man ikke kan ta 3 multivitamintabletter.

 

Tja. Min multivitamin fra apoteket har 2 mg B6, 15 mg Zink og 100 mg Magnesium per tab. Prisen er vel rundt 100-lappen for 200 tabs. ZMA koster f.eks. 199 for 120 kapsler med 150 mg Mag, 10 mg Zink og 3.66 mg B6 hos Norkost, eller 298 for 120 kapsler på hhv. 42.5, 3 og 1 hos TN (haha, for en ripoff).

 

På samme måte som du kaller No Xplode for dyrt kreatin med sukker i, vil jeg kalle ZMA for dyrt Zink med magnesium i. :)

Ikke dumt, takk for tipset ;) Men har du oversikt over hvilke sink- og magnesiumforbindelser som er i multivitaminen kontra ZMa? Opptaket avhenger visstnok av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...