Itachi Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Heisann, jeg skal bygge ny pc og så er det lenge siden jeg har bygget så jeg er lite oppdatert på hva som er bra nå for tiden. Har ca 8000kr å gå på. Skal bruke pc'en til spilling (Vil gjerne spille nye spill uten lagg med bra grafikk). Også skal jeg bruke den til Photoshop og filmredigering. Det skal være med 4gig ram og Vista 64 Jeg kan bygge pc selv, trenger bare noen pointers til hva som er bra og gir best ytelse til disse oppgavene. Takk for all hjelp! ps. Hvis dere trenger mere info om hvordan pc'en skal være så bare spør ^_^ -Aleksander EDIT: Dere trenger ikke komponere en hel rig til meg, bare si hva som er best til den prisen og hva som går godt sammen osv. Men går helt fint om dere setter i hop en rig og viser meg : ) Endret 25. mars 2009 av Itachi Lenke til kommentar
Dezz Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hm, er ikke helt oppdatert selv for tiden men skal vel ikke være så vanskeli å få et greit svar å noen tips om det her. Bare vent litt så får du sikkert et svar snart Lenke til kommentar
Itachi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, håper det : ) Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Skal opsettet ineholde skjerm? ++ Lenke til kommentar
Itachi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Riggen skal bare inneholde PCen, ikke skjerm, mus, tastatur o.l ekstrautstyr : ) Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Forslag AMD rig. Dersom kabinettet er stort, kan du evt kjøpe Antec thrre hundred til rundt 500,-. Dersom du vurderer å sette inn et skjermkort til (CrossFire) bør du kjøpe en litt kraftigere strømforsyning feks denne. Siden du drive med mer en spill ville jeg vurdert å skifte til denne Phenom II 940 prosessoren. den passer i sammen med det andre oppsettet. Lenke til kommentar
Itachi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Har bytta ut til den processoren som du foreslo. Har også lagt til strømforsyningen men har ikke lagt til skjermkortet (enda) det kan jo hende at jeg vil oppgradere pcn senere og da kan jeg jo bare kjøpe et skjermkort til. Har skiftet kabinett og. Jeg tok også bort HDD'en siden jeg har 1,2 tb liggende her hjemme : ) Her er listen, ser den bra ut? Dette ser ut som et nice AMD oppsett. Noen som kan mekke et Intel oppsett? med samme kabinett? Så kan jeg se hvor jeg får mest for pengene Husk at jeg ikke skal ha HDD og jeg vil gjerne ha samme muligheter for skjermkortene som jeg har med denne riggen ; ) Tusen Takk på forhånd! : D Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det blir vel noe som denne som er sammenlignbart tenker jeg (kun hovedkort, ram og prosessor - resten passer vel greit også til dette). Alternativt kan du putte inn en E8500 som "bare" koster ca 1500,-. Et system med i7 920, hovedkort og DDR3 6 GB ram (nyeste Intel) koster ca 4800 for de tre delene. De økonomiske rammene dine vil være med å bestemme. Endret 25. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Itachi Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Tusen takk for hjelpen! : D skal sjekke ut hvor mye det blir med alle de andre delene og sånt : D PS. Er fortsatt åpen for forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå