Tart Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vet ikke helt om topicen beskriver dette helt men: <html> <head> <title>Endre resultater</title> <body> <center><h1>Endre resultater</h1></center> <?php $tilkobling = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("fotball", $tilkobling); mysql_query("SET NAMES 'utf8'"); $sql = "select * from tippeligaen"; $resultat = mysql_query($sql, $tilkobling); echo "<select>"; while($rad = mysql_fetch_array($resultat)){ $option = $rad['lag']; echo "<option>".$option ."</option>"; } echo "</celect>"; mysql_close($tilkobling); ?> <br> <h2>test</h2> </body> </html> Saken er den at med en gang jeg går ut av php og over videre i bodyen så dukker ingenting opp. Dvs det som står i <h2></h2> dukker ikke opp på siden. Noen her som klarer å se hvorfor? Lenke til kommentar
OIS Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) echo "</celect>"; En liten fiks her vil vel rette den feilen. H2 etc er i kildekoden? Du har sett der? Endret 24. mars 2009 av OIS Lenke til kommentar
Tart Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Vet ikke om det er jeg som ikke forstår det du skrev eller om det er deg =) Alt som er php relatert dukker opp slik det skal, men med en gang jeg gjør noe etter ?> så kommer ingenting av det jeg gjør etter ?> opp. Lenke til kommentar
Tart Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 echo "</celect>"; En liten fiks her vil vel rette den feilen. H2 etc er i kildekoden? Du har sett der? Du hadde rett. Flytta </select> ut av <?php ?> da gikk det bra. Men burde det ikke gå uansett? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Poenget var ikke at kodebiten befant seg inni php-tags, men heller at «select» var stavet feil. Select ble aldri avsluttet og alt som følger ble dermed tolket som noe som skal være inni boksen. Ved å se på kildekoden som faktisk ble printet ut ville du sett at det dukket opp, men ble bare ikke vist riktig grunnet stavefeilen. Lenke til kommentar
Tart Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Poenget var ikke at kodebiten befant seg inni php-tags, men heller at «select» var stavet feil. Select ble aldri avsluttet og alt som følger ble dermed tolket som noe som skal være inni boksen. Ved å se på kildekoden som faktisk ble printet ut ville du sett at det dukket opp, men ble bare ikke vist riktig grunnet stavefeilen. Hehe takker =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå