Gjest medlem-140898 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg har fått vite hva jeg skal ha om i engelsk tentamen, men tror de har tatt det fra en eksamen oppgave. Så jeg lurer på om noen har tatt eksamen\tentamen før? Preparation People can disagree about all sorts of issues, and such differences of opinion are reflected in the news media as well as in literature and films. Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas: ● international events ● social issues ● working-life issues and the presentation of workers Bring the information you find to the examination. See the guidelines (“Informasjon til forberedelsesdelen”) on page 2 of this document. The English subject curriculum requires you to be able to: ● select and use content from different sources independently, critically and responsibly ● write formal and informal texts with good structure and coherence on personal, interdisciplinary and social topics ● discuss social conditions and values in various cultures in a number of English-speaking countries ● present and discuss international news and current events ● analyse and discuss a film and a representative selection of literary texts in English from the genres poetry, short story, novel and drama Lenke til kommentar
GxE Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ENG1002/ ENG1003 --> google.no Lykke til Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ENG1002/ ENG1003 --> google.no Lykke til Jeg har prøvd. Men det som er problemet at det har dukket så mange forskjellige prøver av ENG1002\1003, så jeg er veldig usikker. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) edit Endret 2. april 2009 av Randy_Rhoads Lenke til kommentar
farenthide Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du går vel ikke tilfeldigvis på elvebakken? jeg har fått akkurat samme oppgave og går der. jeg skjønner ingenting av temaet.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg lurer på om noen har eller funnet (nettet) en artikkel om skriv en tekst der du nevner de verdiene (altså moral, meninger) som er nødvendige for å få en god jobb innen et yrke du er kjent med eller ønsker. Læreren sa kanskje det kan dukke opp. Bedre om teksten er på bokmål. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) edit Endret 2. april 2009 av Randy_Rhoads Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Splius Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) . Endret 2. april 2009 av Randy_Rhoads Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) .. Endret 20. april 2009 av EsAa Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har også fått denne oppgaven, etter min mening er den jævlig klønete og slitsom, men sånn får det være Definisjon av Social Issues fra Wikipedia: Social issues are matters which directly or indirectly affect many or all members of a society and are considered to be problems, controversies related to moral values, or both. Social issues include poverty, violence, pollution, injustice, suppression of human rights, discrimination, and crime, as well as abortion, gay marriage, gun control, autism, and the teaching of evolution, and religion, to name a few. Her har vi jo jævlig mye å ta av, så noe skal en vel klare å koke i hop Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det handler jo om sosiale spørsmål om jeg ikke tar feil. Det kan også være om et multikulturelt samfunn slik som USA. Alt går jo under dette, som igjen går under noen av de stikkordene du skrev over. Et eksempel på oppgave var det da. Lenke til kommentar
DeathRaz0r Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ey Baba! Dere har hatt denne eksamenen sant? Kunne du fortelle/gi meg oppgavene? Vær så snill! Lenke til kommentar
fredrik5 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) . Endret 28. april 2009 av havis4 Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg fikk nøyaktig denne her som min vårtentamen i engelsk: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=296163 Gudd løck! Lenke til kommentar
Joo0ki Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg fikk nøyaktig denne her som min vårtentamen i engelsk:https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=296163 Gudd løck! Fikk denne oppgaven idag... Du har ikke en Word fil for svarene til oppgavene?... Kansje ikke stilen men Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) --->The Almighty Answers Have a good one my friend Endret 29. april 2009 av Blarcky Lenke til kommentar
Joo0ki Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 --->The Almighty Answers Have a good one my friend hehhhe ^^... bare vær sånn! E jo låv å prøve Mne takk uansett for oppgavene (L) Lenke til kommentar
Superma Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Noen som kan si noe om prøven man fikk med samme forberedelsesark som det første innlegget? På skolen har vi allerede gått igjennom den prøven som er linket til tidligere så tviler på at vi får den. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 edit edit . .. . Hvorfor sletter dere alle postene deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå