©®@ŽҰ €дt Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hei jeg har hatt et problem med internett tilkoblingen min i snart 2 uker nå og strever med og finne problemet. Det som skjer er at jeg mister kontakt med modemet når jeg streamer, laster ned og noen ganger er dett nokk at jeg bare surfer. Jeg må restarte dataen for og få tilbake internett. Før jeg formaterte mistet også dem andre med kabel nettet, helt til jeg koblet fra eller restartet, men tråløst var ok. Her er ting jeg har prøvd: Bytte ip(feilsøknings-valg i vista). Restarte tilkoblingen(feilsøknings-valg i vista)\dra ut og putte i kabel. Sette opp statisk ip og bytte forskjellige dns, ip osv...(skal jo komme automatisk, men er jo vært et forsøk.) Avinstalere nettverks driver og instalere på nytt(ja det er nyeste driver). Bytte modem. Formatere. Se på linja mi fra jobben (Jobber hos min nettverks leverandør). virus søk (AVG). Operativ system: Vista 32bit. Hovedkort: Asus maximus formula. Hjelper ikke mye men her er et bilde... Endret 25. mars 2009 av ©®@ŽҰ €дt Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du har prøvd det meste, men der er (hvertfall)to ting til du bør gjøre: 1a. Nedgrader til eldre BIOS. Hadde selv dette problemet med det hovedkortet. Gammel BIOS fikset det. http://www.overclock.net/intel-motherboard...grade-bios.html 1b. Prøv med et annet nettverkskort (USB eller PCI) om du ikke vil nedgradere BIOS. 2. Bytt nettverkskabel mellom PC og Router, spesielt om du benytter router med Gigabitstøtte. Lenke til kommentar
©®@ŽҰ €дt Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Du har prøvd det meste, men der er (hvertfall)to ting til du bør gjøre: 1a. Nedgrader til eldre BIOS. Hadde selv dette problemet med det hovedkortet. Gammel BIOS fikset det. http://www.overclock.net/intel-motherboard...grade-bios.html 1b. Prøv med et annet nettverkskort (USB eller PCI) om du ikke vil nedgradere BIOS. 2. Bytt nettverkskabel mellom PC og Router, spesielt om du benytter router med Gigabitstøtte. Takk for svar! Skulle til og flashe bios i går men dette ble det ikke noe av... Skal se om jeg får tak i et PCI kort i dag for og teste. Endret 25. mars 2009 av ©®@ŽҰ €дt Lenke til kommentar
©®@ŽҰ €дt Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jepp det funket TY!!! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå