Nazzar4 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei. Har en Denon avr 1705, men når jeg bruker DTS eller Dolby Digital så forsvinner stemmen (av og til blir den bare lav, men det hender at den svinger opp og ned) Noen som vet hvorfor, og evt hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Et skudd i mørket! Sjekk innstillinger for senterkanalen. Jeg mener at stemmer blir sendt til senterkanalen i surround. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg har opplevd akkurat det samme da jeg deaktiverte senterkanalen (med vilje, vel og merke). Det er rett og slett utrolig hvor mye informasjon som gjengis fra senterkanalen. Endret 29. mars 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Nazzar4 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Aha! Det forklarer jo alt.. Har ikke investert i senter høyttaler enda Hehe.. Endret 30. mars 2009 av Nazzar4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Til du får gjort det, anbefaler jeg å se film i stereo, eller velge i receiveren at senterkanalen skal bli mikset inn i frontkanalene. Endret 30. mars 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Sett senter til NO så blir den mikset inn i frontene. Men invister snarest i en Senter høytaller, men ikke kjøp billig og lite. Dette er absolutt den viktigste kanalen ved surround. Jeg gikk i fjor sommer fra en stor senter fra PSB (Image C60) som mange vil si er dyr, og byttet til en enda større fra Klipsch (RC64) og forskjellen var ekstrem. Selv om PSB sin også var/er meget bra. Jeg sier ikke kjøp det dyreste, men kjøp noe som matcher dine fronter, eller større. Ikke noe lite og spinkelt fordi det ser pent ut foran TVen. En kamerat kjøpte seg fronter fra QLN som har 2x 10" eller 12" i hver. Så kjøpte han PSB sitt Alpha system som har 4" i senter kanalen, og hele høytalleren passer inn i det ene elementet. Lyden i front ble ekstremt rar, da senter ikke passet inn med frontene i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå