Danielbn Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei. Jeg har nå laget min første hjemme side, og vil gjerne høre hva dere synes. -> hjemmeside <- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kul side. Personlig synes jeg det er tøffere med mindre skriftstørrelse, men det er vel smak og behag. Terningkast 5 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det første som irriterte meg var at siden var veldig tung å laste.... Svart skrift gir for dårlig kontrast synes jeg... litt slitsomt å lese i lengden. Det er ett eller annet som skurrer.... så vidt jeg kan se så består hele siden av ett slicet bilde? Helt grei side... men den virker liksom litt "fjortis" på en måte... Litt vanskelig å sette ord på det... Lenke til kommentar
Danielbn Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Det første som irriterte meg var at siden var veldig tung å laste.... Svart skrift gir for dårlig kontrast synes jeg... litt slitsomt å lese i lengden. Det er ett eller annet som skurrer.... så vidt jeg kan se så består hele siden av ett slicet bilde? Helt grei side... men den virker liksom litt "fjortis" på en måte... Litt vanskelig å sette ord på det... Ja. kan være sant at det er litt uberhagelig å lese. Skal se om jeg finner en løsning på det i morga, men takk for den sjappe responsen. Er min første web side så fint å få litt kritikk. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) 1: Gah! Vanskelig å lese overskriftsintrosak 2: For en sær header. Hva skal jeg med den? 3: Sideskroll med menylinje på siden av skjermen i 1024*768 4: En oppstartsside? Så jeg må faktisk trykke på noe for å komme til den egentlige siden? 5: Title må du bruke 6: Favicon kan også være greit 7: Skrivefeil 8: Font som passer til alt mulig annet 9: Ikke-klikkbar e-postadresse, som heller ikke er på bunnen av siden, sentrert 10: Jeg må trykke på galleriet for å komme til bildene du omtaler i nyhetene? Du har ingen grunner til ikke å gjøre ikon, overskrift og "galleri" klikkbare. 11: Grammatiske feil 12: Hva må søknaden inneholde? 13: Sære formuleringer 14: "Gruppe" og "Meg"? 15: "Press here"? 16: Du har to nærmest identiske design.. 17: Du velger å slukke lyset på plassen man er på? Bruk konvensjoner om du ikke har noe banebrytende bra 18: I stedet for å beklage for den dårlige versjonen så kan du kanskje laste opp en.. bra versjon? 19: Du bruker musikk som er opphavsrettsbeskyttet og legger det ut på nettet faktisk 20: Header er ikke klikkbar Endret 24. mars 2009 av Jonta Lenke til kommentar
Danielbn Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Takk skal du ha. Skal gå igjenom det når jeg får tid Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du burde virkelig gjøre noe med tittelen. Det står per nå; "Untitled Document". Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Syns du burde gjøre det hele mye enklere.. Overdreven grafikk og stor font-størrelse gjør det hele til å virke veldig useriøst. Du kunne også kuttet ned navigasjonen til f.eks: Hjem, Portfolio, Info. Jeg har veldig liten interesse av å først sjekke "info" for så å lese "om deg" etterpå. Nyheter burde ikke være en egen kategori, men heller at du "highlighter" det nye du har laget, som et eksempel. Jeg ville heller sjekket det du har laget gjennom deviantart enn på din egen nettside slik den er idag. Det er vel ikke det du er ute etter? Det positive er at jeg liker noe av arbeidet ditt, så stå på videre, så blir nok dette bra! Lenke til kommentar
Danielbn Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Syns du burde gjøre det hele mye enklere.. Overdreven grafikk og stor font-størrelse gjør det hele til å virke veldig useriøst.Du kunne også kuttet ned navigasjonen til f.eks: Hjem, Portfolio, Info. Jeg har veldig liten interesse av å først sjekke "info" for så å lese "om deg" etterpå. Nyheter burde ikke være en egen kategori, men heller at du "highlighter" det nye du har laget, som et eksempel. Jeg ville heller sjekket det du har laget gjennom deviantart enn på din egen nettside slik den er idag. Det er vel ikke det du er ute etter? Det positive er at jeg liker noe av arbeidet ditt, så stå på videre, så blir nok dette bra! Hehe. ja. skal nok fikse på det etter vært. Det er et skoleprosjekt. så vi må ha visse linker sjøl om jeg ikke liker det sjøl. Har enda god tid på meg på å bli ferdig Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Du burde virkelig gjøre noe med tittelen. Det står per nå; "Untitled Document". Lenke til kommentar
Danielbn Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Du burde virkelig gjøre noe med tittelen. Det står per nå; "Untitled Document". jaja. har fiksa på det nå, men det er en ting jeg lurer på: 9: Ikke-klikkbar e-postadresse, Hvordan mener han at jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Siege Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Som folk sier: - Du har for stor header og meny, prøv å gjøre dem litt mindre i størrelse og litt mindre glorete. - Del opp bildet i deler, slik at vi ikke må se på bakgrunnen laste opp. - "Enter page", siden er bare irriterende. Som nevnt tidligere har du mail-adressen din, men man kan ikke klikke på den, som er et minus. Dette tok jeg ut fra en annen side jeg fant via google: " Try this one; it carries a default subject line, and a cc: address: <A HREF="mailto:[email protected][email protected]&subject=about%20help%20systems">email Roger</A> naturally, you'll want to replace my email address with your own, unless they're sending money! good luck! " Men ellers så likte jeg siden, og bildene du hadde lagd var bra men mye av det samme. Stå på og det kan bli en knall hjemmeside. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 9: Ikke-klikkbar e-postadresse, Hvordan mener han at jeg skal gjøre det? Dette tok jeg ut fra en annen side jeg fant via google:" Try this one; it carries a default subject line, and a cc: address: <A HREF="mailto:[email protected][email protected]&subject=about%20help%20systems">email Roger</A> Ja, det er nesten slik jeg mener du bør gjøre det. Det beste er å ha det slik: <A HREF="mailto:[email protected][email protected]&subject=about%20help%20systems">[email protected]</A> I stedet. Folk ser lettere at det er en e-postadresse. Lenke til kommentar
Danielbn Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Tusen takk. Da trur jeg det funker, men er det så galt å ha en slags intro side da? Har sett en god del sider som har det. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Edit: Denne posten var for krass fra min side. Min feil. Beklager. Frode Endret 12. april 2009 av FrodeNilsen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ser det har nlitt gjort litt siden min siste kommentar, så her kommer det en til... Jeg vet ærlig talt ikke poenget med siden... På 80-tallet hadde nok denne siden ruulet nettet hva design angår, men i dag virker den veldig utdatert på en måte. Alt for mye effekter. Jeg foreslår at du ved siden av Photoshop lærer deg Indesign og Illustrator. Spesielt sistnevnte. Photoshop er vel og bra til sitt formål men har også en del svakheter. I Photoshop arbeider man med bilder. Altså bannere og annet innhold som skal befinne seg på en hjemmeside. Men når man lager alt i Photoshop, blir det litt feil. Jeg sier ikke at det er det du har gjort her nødvendighvis, men det ser litt slik ut. Selv så var jeg veldig ivrig i bruk av effekter ala skygger/bevels etc. for en stund tilbake, og blir nok fortsatt litt revet med, men merker jeg må ta meg litt i nakkeskinnet hver gang jeg "designer" meg en ny hjemmeside, da det fort kan gå litt over styr. Noe jeg mener det har gjort her... Det er greit å bruke effekter, men det er uhyre vanskelig å finne en balanse, slik at det ikke blir for mye. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 er det så galt å ha en slags intro side da? Har sett en god del sider som har det."Heisann! Se her! Jeg dyppet en kopp i havet, for å få til en rettferdig prøve av havet. Ingen fisker oppi der nei. Det betyr at det ikke finnes fisker i havet!". Ja, du har sikkert sett det på en del sider. Dårlige sider. Forhåpentligvis laget av 12-åringer. Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Om han ikke liker Apple og viser dette gjennom "kunst" så må han få lov til dette.. Selv om de repsresenterer en mindre gruppe. Det som derimot IKKE er greit er hvis kunsten går ut på å mobbe folk med downsyndrom. Noe jeg personlig ikke la merke til, siden jeg kun ser på kunsten i seg selv. Tror du burde forklare her og dine besøkende hva du egentlig legger i dette.. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Edit: Dette innlegget har mistet all mening, da det nå fremstår som tatt ut av sin sammenheng. Frode Endret 12. april 2009 av FrodeNilsen Fjernet ytterligere personangrep. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg ville sett nøye over alle mellomromfeilene dine. Inkludert navnet på tråden. (hjemme side? Hva i hælvete er det folk tenker med nå for tiden?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå