Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert, blåskjerm etter 2 min i windows.

Anbefalte innlegg

Hei har nettop formatert, har ikke installert noen drivere eller noe enda.

Men hvær gang jeg booter windows så får jeg blåskjerm etter 2 min.

Får aldri tid til å instalere noe som helst.

Noen tips ?

Har prøvd 5 forskjellige versjoner av windows..

Windows 7 betaen får ikke blåskjerm.

Men alle de 4 andre xp cdene jeg hadde endte opp i blåskjerm etter få min.

Pcen starter greit i safemode. (sitter i safemode nå)

Så er vel ikke en hardware feil ?

Er det noen hardwareinfo eller lignende du\dere trenger for å hjelpe så er det bare å si i fra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
STOP: 0x000000F4 (0x00000003, …………)

Slutter maskinen din å reagere eller starter den på nytt og gir deg en stoppmelding som ser slik ut: STOP: 0x000000F4 (0x00000003 o.s.v.) kan det hende at harddisken har fått en feil. Dette kan du sjekke ved å finne ut hvilken produsent som har laget harddisken din og laste ned ett diagnoseverktøy fra denne produsenten. Vi har laget en liten lenkesamling til de mest kjente produsentene nedenfor som du kan lete etter diagnoseverktøy på

Tror kansje jeg vet hvor problemet ligger.

Jeg har det lille problemet med at jeg må instalere RAID drivere med en floppy under xp setup (f6 under setup)

Viss ikke jeg gjør dette finner jeg ikke harddisken når jeg skal velge en drive å installere xp på.

Jeg er ikke sikker på om jeg har riktige drivere, men de gjør at jeg finner hdden under xp install.

Tror du\dere at det kan være grunnen til at hdden ikke svarer i windows ?

Lenke til kommentar

Det kan tenkes. Rart da at du får installert i det hele tatt, derfor tror jeg ikke dette. Som et tips kan jeg fortelle deg at om du innehar en Windows XP CD/DVD med Service Pack 2 (eller senere), slipper du å installere S-ATA drivere under installasjon. Sjekket du håndboken? Der står nemlig problemet ditt også beskrevet og hva det skylles.

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Det kan tenkes. Rart da at du får installert i det hele tatt, derfor tror jeg ikke dette. Som et tips kan jeg fortelle deg at om du innehar en Windows XP CD/DVD med Service Pack 2 (eller senere), slipper du å installere S-ATA drivere under installasjon. Sjekket du håndboken? Der står nemlig problemet ditt også beskrevet og hva det skylles.

Fant inget i håndboken om F4 feilen, så quote om du det er noe jeg har oversett :p

Bruker SP3 CD, og jeg må forsatt installere disse driverene manuelt. Vet ikke hvorfor men har alltid vært slik.

Lenke til kommentar

Om du tar med mer informasjon fra blå skjermen da i form av hva konkret STOP-koden betyr. feks;

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL eller KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Så ville de være lettere å gi riktig informasjon.

Veldig rart at du må installere S-ATA drivere manuelt med en Service Pack 3 CD. Har du et eldre hovedkort, så kan dette være forklaringen.

Lenke til kommentar

Har et 5 år gammelt HK :!:

På tide å bytte ut hele pcen egentlig, men økonomien er på bunn :p

Trofaste gamle dyret mitt gir ikke opp så lett ;)

Har skaffet s-ata raid drivere fra msi sine sider nå, så skal formatere for sikkert 20'ende gang nå :p

Skal gi en report etter jeg får blåskjermer igjen :D

So long!

Takker roberteh for flittig svaring og hjelp!

Lenke til kommentar
Har et 5 år gammelt HK :!: På tide å bytte ut hele pcen egentlig, men økonomien er på bunn :p Trofaste gamle dyret mitt gir ikke opp så lett ;)

Da har vi i alle fall svaret på hvorfor du må installere S-ATA drivere manuelt. Alle hovedkort med eldre brikkesett (feks. nForce 1 eller tilsvarende), trenger en tilleggs installering fra feks. diskett.

Gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...