dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hei, Jeg lurer på hvordan man kan lage en enkel error i et prog i VB2008. Man trykker på en knapp og da kommer det opp en error, det er det som skal skje. Noen som kan det? DSB Endret 24. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 For å lage en error: Throw New Exception("Melding") Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) For å lage en error:Throw New Exception("Melding") Funka ikke... Endret 24. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er da riktig det Wubbable sier... men helst bruker du ikke Exception klassen. Hvorfor funket det ikke? hva er feilmeldingen (hehe) du får? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Prøv dette istedet du: MessageBox.Show("Meldings Error", "Meldings tittel - Error!", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Error) Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Prøv dette istedet du: MessageBox.Show("Meldings Error", "Meldings tittel - Error!", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Error) Den funka Merkoen! Takk takk! Det er da riktig det Wubbable sier... men helst bruker du ikke Exception klassen.Hvorfor funket det ikke? hva er feilmeldingen (hehe) du får? Jeg får: Exception was unhandled Endret 24. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Spørsmålet er jo hvorfor du vil lage en error? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Spørsmålet er jo hvorfor du vil lage en error? Ehh.. nei. Endret 24. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg får: Exception was unhandled Var det ikke det du var ute etter? For meg er å "lage en error" det samme som å lage en exception, å lage en meldingsboks for å vise en feil er noe annet Public Sub SomeMethod() Try SomeOtherMethod() Catch(ex As System.IO.FileNotFoundException) MessageBox.Show(ex.Message, "Error!", MessageBoxButtons.Ok, MessageBoxIcons.Error) End Try End Sub Public Sub SomeOtherMethod() If Not System.IO.File.Exists("Enfil.txt") Then Throw New System.IO.FileNotFoundException("Enfil.txt was not found.") End If End Sub Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg får: Exception was unhandled Var det ikke det du var ute etter? For meg er å "lage en error" det samme som å lage en exception, å lage en meldingsboks for å vise en feil er noe annet Da forklarte jeg ikke godt nok. Sorry! :!: Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Spørsmålet er jo hvorfor du vil lage en error? But the real question is: Will it blend? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Spørsmålet er jo hvorfor du vil lage en error? But the real question is: Will it blend? LAWL :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå