FranzJosef Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Lurte på hvordan det vil stille seg om man vil kappe av antenna litt. Man får litt dårligere mottak, men har veldig lav garasje. Bilen i seg selv vil akkurat gå inn, men med denne antenna ville det være håpløst. Da vil den surre seg fast og hele antenna vil bli fliset opp. Har erfaring på det. Så kan man bare kappe av antenna litt? Hva ville man feste på tuppen da for at det skulle både holde antenna fra å flise seg opp og se sånn noenlunde pent ut? Gjelder en slik type bil: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode..._1612245506.jpg Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kan du ikke bare bøye den jevnt med taket ? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Nei, for så jevnt går den ikke. Den spretter ganske så høyt opp likevel. Og som sagt, prøvd det med uhell før. Jo lengre antenne jo verre. Antenna blir helt herpa, flisete og ødelagt. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da ville jeg gått for sånn antenne du har i frontruta. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, kanskje like greit å bytte antenna, da. Koster vel ikke mange tiere på Biltema, tenker jeg. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Bytta ut den svarte lange vei-pisken på taket med en liten sølv antenne på 9cm for og få bilen inn i garasjen. bil extra, torshov og alle disse fører den ser det ut til. betalte 75 spenn, løp og kjøp Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Bilforhandleren sa at det ikke gikk an å bytte antenna for den satt fast i karosseriet på et vis, eneste mulighet måtte være å kappe den. Hva skjer om man kapper den litt da? Man får fortsatt radio? Bare litt svare signal? Må vel være verdt et forsøk i hvertfall? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg har varianten med firehjulsdrift, og langt kortere antenne. Den er jo bare skrudd fast, så det er ikke noe problem å bytte den vil jeg tro hvis du finner en antenne som passer. Kapper du den vil du nok få dårligere mottak ja. Det vil du forsåvidt få uansett om du bytter til en kortere antenne. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ikke viss du kjøper ei vindusantenne med forsterker. Kapp ikke antenna, du vil sitte igjen med skurring. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Du må finne ut om antennen din er f.eks; en halv-bølgeantenne, eller en kvart-bølgeantenne. Er den f. eks; halv-bølgeantenne så spør du i en butikk som selger kommunikasjonsradioer om hvor mange cm den skal kappes for å bli en kvart-bølgeantenne, så blir forholdet frekvens - antennelengde riktig. Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Min bil har også en irriterende lang antenne, som rekker nesten til bakstussen. Men min er festet i taket, med mulighet for å skru den av. Så den kan med enkelhet skrus av og skiftes til en kortere variant. Vil tro det er mulighet på bilen din også. De er jo laget for å fjernes ved vask i maskin, osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå