The Avatar Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg lurer på hvordan det vil funke med LAN... Og om man skal på LAN, vil det takle å streame mange spill samtidig? Hva med mods? Det vil nok bli verre å få til... Burde ikkje være noke problem med LAN, reknar med at alle kan logge seg inn med sin profil uavhengig av om dei er på samme IP eller ikkje. Einaste begrensninga blir sjølvsagt om LAN-partyet har ei linje som er kraftig nok til at alle kan spele samtidig. Blir egenltig ikkje noke annaleis en om heile LAN-partyet sitt og streamer høg kvalitets video samtidig. Når det gjeld mods så blir vell den einaste forskjellen at den må instalerast av OnLive, så det er blir nok ikkje så mange uoffisielle mods å sjå. Ein anna kjekk fordel med OnLive er du vil få slutt på mykje av juksinga då spelaren ikkje kan redigere i sjølve spelet. Einaste formen for juks blir vell program som kan gjere noke med kontroller infoen som blir sent til serveren. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Rune Fjeld Olsen (spillanmelder og journalist) stiller seg meget skeptisk til OnLive, dette begrunner han i bloggen sin. - OnLive, du lyver http://rune.vgb.no/ OnLive er teoretisk mulig, men kostnadene for å skalere tjenesten til å håndtere stor pågang er så astronomiske per i dag at folkene bak tjenesten ville hatt lavere kostnader dersom de sendte både spillkonsoller og spill hjem til hver enkelt bruker. Slik det ser ut til for en legmann som meg, i alle fall. Personene bak OnLive hevder selv de har løst alle tekniske problemer, og at tjenesten er klar for massene. - Nei, jeg gjør ei, svarer de på påstander om løgn og bedrag. Endret 27. mars 2009 av trusefar Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Rune Fjeld Olsen (spillanmelder og journalist) stiller seg meget skeptisk til OnLive, dette begrunner han i bloggen sin. - OnLive, du lyver http://rune.vgb.no/ OnLive er teoretisk mulig, men kostnadene for å skalere tjenesten til å håndtere stor pågang er så astronomiske per i dag at folkene bak tjenesten ville hatt lavere kostnader dersom de sendte både spillkonsoller og spill hjem til hver enkelt bruker. Slik det ser ut til for en legmann som meg, i alle fall. Personene bak OnLive hevder selv de har løst alle tekniske problemer, og at tjenesten er klar for massene. - Nei, jeg gjør ei, svarer de på påstander om løgn og bedrag. Denne fyren var no litt av ein betrevitar.. Fordi han ikkje veit korleis noke sånn skulle fungere så fungerer det ikkje ? Greit nok at det høyrest vanskeleg ut å fullføre, men SNAKK om skråsikkerheit Lenke til kommentar
Jext Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg tar ikke akkurat Rune Fjeld Olsens ord for god fisk, mannen har jo forsøplet VG Spill i årevis. Tviler sterkt på at alle de utgiverne av spill hadde stilt seg bak Onlive om det hadde vært bløff og teoretisk umulig. Klart er det problemstillinger men så var jo de første TV'ene i sort-hvitt også. Med alle nye teknologifremskritt kommer det til å være problemer, poenget her er å se mulighetene, med nok penger og satsing er dette selvfølgelig mulig. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er jobben hans å stille seg kritisk til nye spill og spilltjenester Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Jeg lurer på hvordan det vil funke med LAN... Og om man skal på LAN, vil det takle å streame mange spill samtidig? Hva med mods? Det vil nok bli verre å få til... LAN er en interessant problemstilling.. Vel hvis du har/kjenner noen som har Unreal Tournament 3 på PS3 (vet ikke om det er likt på PC?) så har spillet nå en innebygd MOD-browser, hvor man laster ned og installerer de man vil ha. Forskjellen på OnLive igjen da må vel være at man har en modbrowser, videosnutt som viser MOD og at man kan velge "ADD" eller "activate" ellernoe sånt. Bør vel fungere greit Er mange rundt om kring som slakter OnLive.. man kan jo spørre seg selv hvorfor. Vi har jo sett mange sider og videoer(!) av folkene som prøvde det på GDC 09 og bekrefter at det funker bra. Så er det ikke i BETA enda engang. Jeg har tro på at de har gjort teknologiske fremskritt her som vil muliggjøre dette (De har jo tross alt en liten haug patenter pending). Det blir spennende å se hvordan BETA går. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Virker genialt, har signet for beta Håper du bor i USA da? Beta Testers needed! Starting Summer ’09, we’ll select Beta testers to help us tune OnLive. You need to be at least 18, based in the US and have a broadband-connected PC running Windows Vista®/XP®, or an Intel®-based Mac. Det stod på vgnett at denne tjenesten lanseres først i nord-amerika. Deretter vil den etterhvert bli lansert i europa. Går det ikke an å fake IP så det ser ut som man sitter i USA? Blir vel litt vel langt unna serverne så man må vel regne med lag herfra:P Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 omfg. dette må testes! Når kommer den til Norge? beta altså. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er mange rundt om kring som slakter OnLive.. man kan jo spørre seg selv hvorfor. Vi har jo sett mange sider og videoer(!) av folkene som prøvde det på GDC 09 og bekrefter at det funker bra. Men hallo. Dette var i en kontrollert setup i liten skala. Når du dytter dette ut på allverdens linjer og hundretusenvis skal kjøre det samme samtidig så blir det andre boller. Og vi vet ingenting om hva hardware de faktisk kjørte i bakgrunnen. Vi vet ikke om de har den teknologien de sier de har. Å komprimere 720p i 60 fps på 1ms på under 5mbit\s er et gigantisk hopp fra hva som er mulig i dag. At de i tillegg har klart dette med realistisk hardware... Det er all grunn til å å være skeptisk. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Prøve å blåse litt håp inn i rekkende her De sier de har lagd en egen "custom" brikke som koder/dekoder video algoritmene, men selvfølgelig er vel spesifikasjonene hemmelige enn så lenge. Jeg er fullt klar over at det var under kontrollerte forhold osv... men håper på at det faktisk er gjennomførbart jeg.. konseptet er jo gentialt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå