Gå til innhold

Diskutèr "OnLive" her! - gamingens fremtid?

Anbefalte innlegg

Alt høres bra ut for meg, men det finnes jo alltid ulemper:

+ Kan bli billig(pga. lavere produksjonkostnader, moms, transport, avanse etc.)

+ Spillselskapet får pengene de trenger til å fortsette å lage gode spill.

+ Et felles spillmarked som kan føre til vekst av både kvalitet og økonomi.

+ Uerfarne spillselskap for prøve seg????

- Må være koblet til nett

Men ein kan jo spørre seg kva som IKKJE er koblet til internett i framtiden? Trur ikkje at internetttilkobling vil være noke ein har problemer med å bruke kor ein vil om nokon få år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Må være koblet til nett

...som er raskere enn 4-5 Mbps. Om man skal nyte det fullt ut, that is. (720p)

Om man vil ha 1080p må man selvsagt ha enda raskere.

720p er max ilfølge utviklerene.

Atm. hvertfall

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Den lille boksen er bare en mottaker/sender som mottar bilder og sender kontroller-info ja, men det spørs om brukerbasen hadde ekspandert kolossalt om eksisterende Xbox 360- og PS3-brukere hadde hatt tilgang til det via en software-oppdatering til konsollene.

Det hadde vært utolig smart i alle fall!

Men, tviler vel på at de har teknologen som trengs - med mindre det ligger i software og ikke i hardware i det hele tatt (ref. mange patenter i forbindelse med dette)

Lenke til kommentar

Blir litt oppgitt av tek.no som bare fyrer ut en liten notis uten link til konferansen eller noe. Så alle nerdene blir bare sittende og leke smarte og klø seg i skjegget og ballene mens de kommer opp med tvil som enkelt kan bli besvart av konferansen som bla finne på db.no. Men er selv utrolig positiv til dette, og har jo 20mb nett allerede, for bare 350 kr. Det er ikke vits å snakke om lagg, eller ikke ha bredbåndkapasitet, bredbåndkapasiteten er brukeren selv ansvarlig for. Så folk som klager over at de bare har 3mb kan ikke klage og si dette vil floppe.

Bare litt synd at de skal lansere i usa til begynelelsen/tidlig neste år, og da vil det nok ta år (måneder om usa har gått bra) før vi ser noe lignende i sentral europa.

Lenke til kommentar
Blir litt oppgitt av tek.no som bare fyrer ut en liten notis uten link til konferansen eller noe. Så alle nerdene blir bare sittende og leke smarte og klø seg i skjegget og ballene mens de kommer opp med tvil som enkelt kan bli besvart av konferansen som bla finne på db.no. Men er selv utrolig positiv til dette, og har jo 20mb nett allerede, for bare 350 kr. Det er ikke vits å snakke om lagg, eller ikke ha bredbåndkapasitet, bredbåndkapasiteten er brukeren selv ansvarlig for. Så folk som klager over at de bare har 3mb kan ikke klage og si dette vil floppe.

Bare litt synd at de skal lansere i usa til begynelelsen/tidlig neste år, og da vil det nok ta år (måneder om usa har gått bra) før vi ser noe lignende i sentral europa.

Nå reklamerer de med 1ms forsinkelse. De har ingen mulighet til å redusere forsinkelsen som er på nettet. De kan sørge for at deres tjeneste har så liten forsinkelse som mulig, men de kan ikke hindre forsinkelse som følge av avstander, routere (og annet teknisk utstyr) og naturlig impedans i ledere.

Det er en meget god ide, men vil ikke fungere i praksik før alle sitter på superledere.

Man må også huske på at prossessen blir slik: bruker gjør et tastetrykk som sendes til onlive, her blir dette registrert, spillet oppdatert, omgjort til video, komprimert til passende størrelse, for til slutt å bli sendt tilbake til bruker i form av video som må dekomprimeres av passende utstyr for til slutt å vises på en skjerm eller tv.

Lykke til skal de ha uansett :)

Lenke til kommentar

I teorien så spelar eg online utan lagg på linja mi, men av forskjellige grunnar så får eg av og til lagg likevell. Problemet er at det er så stor forskjell på levrandørane av breiband, sjølv om linja er målt til å være 5Mbps så kan responstida være lang. Her er det egentlig ikkje linje kapasiteten som er viktig men kor raskt du kan sende informasjon frem og tilbake. Reknar med at du etterkvart vil få moglegheita til å stille kvaliteten på bildet akkurat slik som på web-TV. Burde ikkje være eit stor teknisk problem å la brukarane streame eit 2Mbps bilete om dei ikkje har raskare linje (sjølvsagt med langt dårligare kvalitet). Men for all del dette er ei spennande utvikling, spørsmålet er om iveren for å være fyrst ute med dette systemet har gjort at tjenesta blir lansert før teknologien er god nok.

Lenke til kommentar

Dette kan faktisk være en milepæl i hvordan vi opplever underholdning. Hvis teknologien fungerer tilfredstillende, vel å merke. Som alle andre "konsoler" er denne også avhenig av spillene på den for å få opp interessen. Men regner med at de store spillselskapene(Ubisoft, Activison Blizzard, EA osv) er meget interessert i dette, i og med at dette kan bety døden for piratkopierte spill. Ser for meg at disse konsol-uavhenige selskapene fort kan finne på å gi ut exclusives til denne konsolen da det fort kan skje et "maktskifte" i spillbransjen, da HW(PC'er og konsoler) får heller liten betydning.

Får inderlig håpe at løsningen blir abonement basert og ikke betaling pr. spill. Får man til en abonementbasert løsning vil utviklerne heller jobbe mere live på eksiterende spill, tenker spesielt på EA-sport sine titler, vil man få live overføinger av overgangsmarkedet osv.

Lenke til kommentar

Ja jeg håper dette slår gjennom. Konseptet er genialt! Du får jo instant access til spillene, siden de allerede ligger tilgjengelig på serverene hos de som hoster tjenesten. Så det baner jo virkelig vei for impulskjøp med pappas kredittkort osv :p

Lenke til kommentar
Virker genialt, har signet for beta :p

Lykke til med det :!:

Jeg håper virkelig dette fungerer. Litt usikker på om jeg ønsker at de skal ha et achievement/trophy-liknende system, det håper jeg nesten de ikke skal ha ettersom dette fort kan bli skummelt for en achievementhore som meg.. :blush:

Lenke til kommentar

Jeg håper de får ett system med achievements der man kan sammenligne seg selv med andre spillere og får poeng som viser hvor mye man har spilt (eller hvor NERD man er, for å si det i andre ord.. LOL).

Gleder meg til dette treffer det europeiske markedet. Det blir garantert aktuelt for meg å oppgradere bredbåndslinjen for dette ;D

Men de skriver at man bør ha 5mbit linje for å få optimal spillopplevelse... Men er dette da både inn og uthastighet det er snakk om da? Eller er det bare inn-hastighet?

Lenke til kommentar
Virker genialt, har signet for beta :p

Håper du bor i USA da?

Beta Testers needed!

Starting Summer ’09, we’ll select Beta testers to help us tune OnLive.

You need to be at least 18, based in the US and have a broadband-connected PC running Windows Vista®/XP®, or an Intel®-based Mac.

Det stod på vgnett at denne tjenesten lanseres først i nord-amerika. Deretter vil den etterhvert bli lansert i europa.

Lenke til kommentar
Men de skriver at man bør ha 5mbit linje for å få optimal spillopplevelse... Men er dette da både inn og uthastighet det er snakk om da? Eller er det bare inn-hastighet?

Opplasting vil ikke kreve så mye, siden man bare skal sende kontroller-info (samt sikkert en del annen info) dit, mens ned får man (mer eller mindre bare) et bilde, som består av mye informasjon.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir revet med av hypen her. Tenkt så kult med "crossplatform", spille det samme spillet med samme savegame på bussen, kontoret, på flyet så vell som hjemme. Ser for meg at det fort kan dukke opp en nedgradert versjon til mobiler, pda osv. slik at du kan fortsette spillet du holdt på med på TV'en mens du er på bussen.

Lenke til kommentar

Ja det blir genialt hvis alt du trenger å gjøre er å installere en liten klient på 10 MB, logge på med brukernavn og passord... og vips så har du tilgang til hele spillsamlingen din, med samme ytelse, på hvilken som helst pc. Og alle savegames intakt.

Hvis dette blir gjennomført på ordentlig vis så tror jeg det vil bli en revolusjon og forandre måten vi som forbrukere opplever spillverden for alltid =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...