GLOCK05 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) "kan ikke slette mappen **** for Windows Vista 64-bit ****: Filnavnet eller filtypen er for lang" Jeg prøver å kopiere en mappe til en annen plass på samme HD. Men dette fungerer ikke. Målmappen er tom etter kopiering. Jeg får opp meldingen over. Det kjøres XP på maskinen. Endret 24. mars 2009 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Har du prøvd å holde SHIFT nede når du trykker DEL, for direkte sletting? Har du administrator tilgang på maskinen? Er filene skrivebeskyttet? Litt å sjekke. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har du prøvd å holde SHIFT nede når du trykker DEL, for direkte sletting? Har du administrator tilgang på maskinen? Er filene skrivebeskyttet? Litt å sjekke. Det er Windows som "snakker" om å slette. Det er en melding som kommer opp når jeg forsøker å lime mappen inn på annet sted JEG ønsker å kopiere / flytte mapper. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Beklager missforståelsen. I så måte kan jeg forsatt spørre; Har du administrator tilgang på maskinen? Er filene skrivebeskyttet? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Beklager missforståelsen. I så måte kan jeg forsatt spørre; Har du administrator tilgang på maskinen? Er filene skrivebeskyttet? Det er kun jeg som er bruker, og da er jeg vel automatisk administrator. Filene er lastet ned fra nettet, blant annet drivermappen for en bærbar PC Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Det er ingen automatikk at du innehar administrator tilgang, men mye tyder på det. Du svarer heller ikke på om du har sjekket om filene lar seg flytte i den forstand at de mulig er skrivebeskyttet eller om du innehar rettigheter til å utføre flyttingen. Høyreklikk på den aktuelle mappen om du vil sjekke dette. Endret 24. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Det er ingen automatikk at du innehar administrator tilgang, men mye tyder på det. Du svarer heller ikke på om du har sjekket om filene lar seg flytte i den forstand at de mulig er skrivebeskyttet eller om du innehar rettigheter til å utføre flyttingen. Høyreklikk på den aktuelle mappen om du vil sjekke dette. Det ser ut til at problemet mitt er løst. Jeg opererer tydeligvis med for mange undermapper med for lange navn. I tillegg har filene lange beskrivende navn. Er det sånn at "filnavn / filstreng" inkludert stasjonsbokstav kan være max 250 tegn? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Dette varierer fra operativsystem til operativsystem, men jeg vil tro filnavn på over 250 tegn fort kan bli i lengste laget. Flott at det løste seg. Endret 24. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå