Skavold Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hihi, artige produkter med nytteverdi er det beste som fins. ... forresten; hvorfor skrives produktnavn med "tilfeldige store bokstaver" i prisguiden, nå HW har vært så konsekvent ellers? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 *FAILED* - noen har missforstått på Lacia - det er MINNEPENN også hørt MINNEPINNE men Aldrig MINNENØKKEL Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er noen som kaller det USB-nøkkel... Aner ikke hvorfor. Det kommer sikkert fra engelsk, så hva vi kaller det i norge er nokk ikke relevant for produktets opphav. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Nææ hovesaklig blir det kalt usb pen på engelsk. edit: Om du Googler finner man ymse løsninger som blir kalt usb key (virker som det ikke er helt fastsatt hva usbkey faktisk er), feks kryptering man fester til keyboardet og en annen type "hardisk" fra Lacie er de første treffene. Men bortsett fra dette er det et kult produkt, men at det er en usbnøkkel av design pga det kalles usbnøkkel tror jeg er en missforståelse et sted. Endret 25. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Dette kan godt være min neste minnepenn. De ser veldig solide ut. Noe jeg faktisk kan ha i nøkkelringen. De to siste minnepennene mine har jeg hatt problemer med å oppbevare skikkelig. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hadde det ikke vært genialt å få lagd en usbnøkkel som den der, som faktisk også åpner opp ytterdøra di i tillegg? *låne USB nøkklen din, kopiere innholdet over på en annen* vips så har jeg nøkkel til huset ditt ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Den må jo være forma som nøkkelen til døra da, og så må den ha en eller annen fanct løsning for at den skal funke over usb i tillegg. Lenke til kommentar
EliasJacobsen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 *låne USB nøkklen din, kopiere innholdet over på en annen* vips så har jeg nøkkel til huset ditt ? ............................................................ Måtte jo vært en type lås for å komme inn på usb nøkkelen da, som bare eieren kunne.. Det er faktisk en utrolig kul ide.. Jeg hadde kjøpt det til døra mi Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Har hatt minnepenn i nøkkelknippet lenge, så disse er virkelig aktuelle. Har riktignok fungert bra med en Sandisk Cruzer Micro og i senere tid en microSD-kortleser med kort i, men disse så hakket mer solide ut. Og tøffe! Kommer nok til å ha RSA-nøklene mine på den også, så symbolikken passer bra. Kan jo sette opp PAM på Linux til å autentisere med slikt også, men det tror jeg ikke at jeg gidder. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 de var jo stilige de. Hadde vært morro med en autorun på de som satte igang en døråpner etc koblet til pcen og dermed åpnet døra :!: Du tok nettopp nerd til et helt nytt plan! *skissere opp løsning* Lenke til kommentar
cc Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 *låne USB nøkklen din, kopiere innholdet over på en annen* vips så har jeg nøkkel til huset ditt ? Det blir jo akkurat samme prosedyre for en vanlig husnøkkel slik vi kjenner den i dag? Om man Googler Bump key får man kanskje også en aha-opplevelse om hvor sikre de vanligste husnøklene vi har i dag er. Med en elektronisk løsning kunne man i det minste kanskje hatt bevis på innbrudd og dermed en gyldig forsikringssak, det er ikke nødvendigvis tilfelle med en normal lås som kan utnyttes med bump key. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 USB nøkkel fra engelsk? Det var nytt for meg...har hørt om "sticks" men aldri "keys" i den sammenhengen.... CC har forøvrig et kanonpoeng... Lenke til kommentar
rhym Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 I pressemeldingen heter det videre at "Iamakey er en av de tynneste og mest holdbare flash-enhetene på markedet akkurat nå." Har en mindre en jeg fant i en elektronikk butikk i Bukarest for ca 1 år siden. 2GB mikroskopisk liten tass Sammenligning med en standard billig minnepinne på DETTE BILDET Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Stilig! Jeg synes den minste fra Lacie ikke var så kul som de andre to. Jeg har foreløbig en slik knøttliten sak. Det finnes forsåvidt ennå mindre. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 de var jo stilige de. Hadde vært morro med en autorun på de som satte igang en døråpner etc koblet til pcen og dermed åpnet døra :!: Hadde vært konge. Teknisk sett enkelt å sette opp, men for min del mangler jeg noe vesentlig, næmlig kunnskap til å skrive programmer som utfører funksjonene. Hvis noen vet om noen hint om hvor jeg kan begynnne (med mindre det vil ta flere uker å lære seg) så vær så god. Ps Døren bør forresten ha en kodelås i tilleg, kjipt hvis pc'n kubber... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvilke nettbutikker selger disse? FInner de ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå