reser Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg vurderer selv å kjøpe et G3 siden jeg har et Canon MV430 DV kamera fra før. Disse bruker batterier som er kompatible med hverandre (BP-511 og BP 512). Jeg sparer da penger fordi jeg slipper å kjøpe et ekstra batteri. Dessuten så vil jeg da ha en ekstern batterilader tilgjengelig. (Både G3 og MV430 har innebygd lader med ekstern power supply) Minnebrikkene på disse er forskjellige, men det bekymrer ikke siden stillbildene fra videokameraet ikke er særlig bra (men går helt greit til web-bruk). Det eneste som bekymrer er at det helt sikkert kommer et G4 rett etter at jeg har kjøpt et G3 :-) Lenke til kommentar
reser Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg vurderer Canon G3 for å være det beste i denne klassen, hakket bedre enn Olympus C-5050. MLW Men hva er det egentlig galt med autofokusen på G3? Noen testere skriver at den ikke er så bra mens andre tvert imot skriver at den er bra og ikke nevner noe negativt med den. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Autofokusen er forholdsvis treg, men C-5050 var ikke noe bedre. I en uformell test gikk jeg rundt med mange forskjellige kameraer og prøvde å fokusere på de samme motivene, og da kom G3 dårlig ut. Etterhvert vil man imidlertid venne seg til å rette kameraet mot de delene av motivet der man vet at fokusen vil finne feste, så med litt trening vil det være sjeldent at G3 ikke klarer å fokusere. MLW Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Det eneste som bekymrer er at det helt sikkert kommer et G4 rett etter at jeg har kjøpt et G3 :-) Helt enig. Du kan være sikker på at når jeg har kjøpt G3 pluss videokamera Canon XM2 og brukt 25000 kommer det sikkert G4 og XM3 el.l som er mye bedre. Men vi får sjå positivt på at det skjer utvikling. Royrogers Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Vær klar over at oppløsning ikke er alt. Et godt kamera med 4 Megapiksler gir bilder med mer detaljer enn et dårlig kamera med 5 Megapiksler. MLW Har sett bilder på nettet som er tatt med både G3 og V1. Kan ikke se så stor forskjell på bildene. Hvordan klarer dere å se forskjell på kvalitet, når bildene er små og ser nesten like ut. Er det bare detaljene en skal se etter. Royrogers Lenke til kommentar
batmann1 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Var inne på XD.NO ,der hadde de priset Sony CyberShot DSC-V1 til 6867 kr,men det var ubekreftet til 13.5.03.. http://www.xd.no/asp/produktliste.asp?l=3&...&g1=7&g2=9&g3=5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå