royrogers Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hei alle fotoeksperter. Leser veldig mye på forumet her med stor interesse for nye kameraer. Grunnen for dette er at jeg skal bruke tilsammmen 20000 - 25000 på både foto og video kamera før ferien. Leser av tester og på forumet at det er mye bra på foto siden, men alle kameraene har svakheter. Mine favoritter til nå er Canon's G3 og S50, men G3'en er litt for stort og S50'en har for dårlig batterikapasitet og autofokus. Da er mitt spørsmål følgende: Kommer det noen G4, S60 eller andre kameraer før ferien som ivaretar kvalitetene til G3/S50 og samtidig retter opp svakhetene til samme kameraer???. Royrogers Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Hei Igjen Vet at Sony komer ut med DSC-V1 som har 5 mp og 4x zoom. Er det noen som vet når dette kommer og til hvilken pris. Er det mulig å få prioritert en test av dette så snart det kommer til Norge. Royrogers Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hei Igjen Vet at Sony komer ut med DSC-V1 som har 5 mp og 4x zoom. Er det noen som vet når dette kommer og til hvilken pris. I følge sonys hjemmesider og nettbutikker skal det komme i løpet av mai. I slutten er nok det mest realistiske, da det ikke er lenge til mai begynner. Billigste pris i norge i de butikkene som har annonsert det er rett i underkant av 6000. Listepris i USA er $700. Er det mulig å få prioritert en test av dette så snart det kommer til Norge. Royrogers Det er allerede noen previews av "pre production models" ute. Sjekk disse linkene: http://www.dpreview.com/news/0302/03022703...nyv1preview.asp http://www.imaging-resource.com/PRODS/V1/V1A.HTM http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/v1.html Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Har lest gjennom spesifikasjonene til Sony DSC-V1 og det ser veldig bra ut. Håper dette blir like bra som Canon G3, og samtidig er det betraktelig mindre. Dette blir nok en av de beste kameraene til ca. 6000 kr. Men er det noen som hvet om Canon snart har en erstatning fo G3?? Royrogers Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Canon kommer snart med neste generasjon G3, men neppe før langt ut på sommeren/høsten. Sonys V1 skal vi teste om ikke lenge, og dette ser meget spennende ut. Det kan imidlertid neppe matche Canon på batterikapasitet og (vridbar) LCD-skjerm. MLW Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hmmm... Jeg følte meg veldig skeptisk til kameraet, men så leste jeg på DPreview.com-testen..... Og nå er jeg hellig overbevist. Kameraet har: -Blitssko!!! -Full manuell kontroll -Litt større zoom (4x) -Liten størrelse! -Bra pris Sony er vel kanskje et av de merkene som anklages mest for å kreve ekstra penger kun på grunn av at det er det mest kjente merket (at vi betaler noen prosent ekstra for å ha et SONY-kamera). MEN ... dersom dette kameraet blir 75% av det spesifikasjonene tilsier, er dette en SIKKER vinner i denne prisklassen! Fantastisk... Jeg må begynne å spare Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Canon kommer snart med neste generasjon G3, men neppe før langt ut på sommeren/høsten. MLW Takkk for snarlig svar mlwirak. Har du hørt noe om at neste generasjon G3 blir mindre enn det er idag Royrogers Lenke til kommentar
rollen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei! Jeg fikk nettopp mitt G3. Syntes ikke det er for stort. Foreløpig virker kamera veldig godt. Men, er det noen som vet om det skal være slik at en ser linsen gjennom det ordninære "sikte", når en har full zoom på ? Den viser ikke på skjermen, men det var litt forvirrende å se linsen i nedre del av vinduet i kamera. Ellers er det tendens til noe røde øyne. Det er vel blitzen som er så kraftig. Den virker veldig bra !! rke Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Hei For stort mener jeg når en ikke får det i lomma. Skal f.eks. i konfirmasjon i morgen og har da kameraet i lomma på dressjakken. Klarer du det med G3 kameraet???. Royrogers Lenke til kommentar
rollen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei Nei, det går ikke i lomma. Veska kan festes i belte på dressbuksa, men jeg vet ikke om det er så behagelig å ha det hengende der. Ellers har du ett godt poeng der. Du her nok kanskje avhengig å ha en større veske ved siden av deg som du kan hente kamera opp av. Skal selv i konfirmasjon i morgen. rke Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Har du hørt noe om at neste generasjon G3 blir mindre enn det er idag Det tviler jeg på, men jeg har ikke hørt noe om dette. Tviler også på om Canon vil sette en bedre autofokus inn i kameraet, da dette da kan gå ut over salget til speilreflekskameraene. MLW Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Men, er det noen som vet om det skal være slik at en ser linsen gjennom det ordninære "sikte", når en har full zoom på ? Ja, dessverre kan man se objektivet gjennom den optiske søkeren på G3. MLW Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Takker igjen for svar mlwirak Så da er det ingen vits å vente på bedre kameraer før ferien. Sitter da igjen med 4 kameraer som jeg må ta stilling til. Har bestemt meg for å kjøpe et digitalt kamera som er av de beste uansett pris. (ikkje speilreflekskamera) Canon G3 - For stort og dårlig autofokus men ellers veldig bra Canon S50 - Dårlig batterikapasitet Sony V1 - Ikkje testet ennå men ser veldig spennende ut Olympus C5050 - For stort Kameraet jeg skal kjøpe må ha 5 MP, helst 4 x zoom, og ikkje for stort. Når det gjelder bildekvalitet så tror jeg ikke det er så stor forskjell på ovenevnte kameraer. Nevn gjerne flere hvis det er noen jeg har glemt. Royrogers Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vær klar over at oppløsning ikke er alt. Et godt kamera med 4 Megapiksler gir bilder med mer detaljer enn et dårlig kamera med 5 Megapiksler. Av de kameraene du nevner ville jeg satt en knapp på Canon G3 eller Sony V1. Personlig synes jeg Sonyen ser veldig spennende ut... MLW Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Enig i det, og har bestemt meg for å vente til det er tilgjengelig og at AKAMERA har testet det. Når tror du kamereat er tilgjengelig i norske butikker. (nordisk versjon) Royrogers Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Spørsmål til mlwirak: Ser du har testet Olumpus C7070, og at du er veldig fornøyd med kameraet. Tidligere i denne "topicen"" er G3 nevn som et av to alternativer til mitt bruk. Som nevnt tidligere har størrelsen mye å bety, men hvis jeg vurderer G3 så kan jeg vel også vuredere C7070'en. Vil du vurdert Olympus kameraet på lik linje med G3'en, eller er G3'en fremdeles best i denne klassen. Royrogers Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Spørsmål til mlwirak: Ser du har testet Olumpus C7070 Royrogers Hvor har du sett det? Det er vel C5050 du mener, ikke sant? Jeg valgte C5050 pga. optikk, byggekvalitet og funksjonalitet. Noen andre ville kanskje brukt de samme argumentene for å velge canon... Siden du også skal kjøpe video, kan det være et poeng å velge samme merke, med tanke på at batteri, lader, minnekort, annet tilbehør kan brukes på begge. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg vurderer Canon G3 for å være det beste i denne klassen, hakket bedre enn Olympus C-5050. MLW Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Selvfølgelig var det C5050 jeg mente. (kortidsminne er ikke bra) Takker for tipsene M-bite. Hadde ikke tenkt på det du nevner med å kjøpe samme merke. Har lyst på videokameraet Canon XM2 sjølv om det er litt for dyrt. Er meir usikker hvis jeg må gå for Sony. Er det slik at jag kan eksempelvis bruke samme batteri og minnekort på stillbilde kamera og videokamera berre det er samme merke. Royrogers Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Jeg vurderer Canon G3 for å være det beste i denne klassen, hakket bedre enn Olympus C-5050. MLW Det var flott for da står det ennå berre mellom to kameraer. Stoler på dine vurderinger Royrogers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå