Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Heisann! Har akkuratt reinnstalert pc'n, og da klarte jeg å innstalere OS på stasjon D! ifølge datamaskinbehandling så står C som system, D som Aktiv, og K som oppstart! Er dette noe som vil bli et problem for meg? er det mulig å flytte filene over til C? Men frykter at jeg må innstalere OS på nytt, har jeg rett? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du har installert vel i K: du, ikke i D:. Bilde fra diskbehandling? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Legger med bilde. EDIT! Er Xp det er snakk om, bare sier ifra pga. vista inspiraten. Endret 24. mars 2009 av Fugitive Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja du har installert på K:, og du kan ikke flytte filene over til C:. C: er i tillegg ikke mer enn 1 GB. Du har nok utført en del ting feil her. Har du noe recovery sak? Eisa partition tyder på noe slik. Hva slags maskin har du og hvordan installerte du XP? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Vet jeg har gjort en del feil ja! Recoverysak i form av systemgjenoppretting? for noe utover det har jeg nok ikke. Jeg formaterte hardiskene og klarte i samme slengen å slette partisjonen, det var i det momanget jeg gjorde en feil! Alt for liten C partisjon som du sa, videre fulgte jeg bare det OS CD'n lot meg gjøre. Pc'n er selvbygd for en tid tilbake. Endret 24. mars 2009 av Fugitive Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) dsk.zip SE på bildene. Du skal skrive 4000 på antall sectors. Lagre, lage en zip file, og vedlegg her. Du skal dobbelt klikk på disk 0 du. Jeg skal forandre på noe, dvs den K: vil bli borte og den C:\ vil bli ca 100 GB. Så du skal kopiere tilbake, og restarte PC-en din, og installere XP som vanlig. Kopiere derfor om du har noe data på K: som du vil ikke miste over til D: Deretter skal du installere på C:. Ikke slette noe partition men bare formatere under installasjon. Endret 24. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Vet ikke om det ble riktig, fulgte hvertfall guiden din Sector00.zip Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nei, du har valgt Disk 1 du. Du skal velge disk 0, første valg i snap 2. Det er disk 0 du skal forandre. Prøve igjen. Diskene du ser i oversikten. er de samme disk nr du ser i diskbehandling. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Sto 1 i guiden, men her kommer hvertfall samme greia med med 0 Sector000.zip Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ok, vedlegger en zip fil......mbrD0-1. Ekstarkt et sted som du kan enkelt finne. mbrD0_1.zip Åpne dskprobe, slik du gjorde sist, med å velge disk 0, ikke forandre på noe som helst, og velg read. Deretter, Overst til venstre på meny, klikk på File og velg Open file. Åpne filen mbrD0-1., som du har ekstraktet. Klikk på Sectors (overst på meny) og klikk Write. Deretter skal du klikk Ok på alle advarsel. Vær Obs. Det skal stå Starting sector to write data 0 Lukke dskprobe, restarte maskinen og starte fra XP plate. Du skal se etter at den C: er ca100GB. Gå videre, og velg en Ntfs formatering. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg vet ikke hva jeg har gjort nå, men filene som skal være på C: ligger hvertfall nå på C Hjertelig takk for hjelpen! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vedlegg bilde fra diskbehandling, fordi det er noe du må sikkert få i orden der. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 hmm, har et lite problem nå! får ikke lastet opp filer her, og photobucket sender meg bare videre til gjestemodus når jeg logger inn. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Men når du ser på disk 0, er det noe svart område etter c: Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 C ligger på disk 1, D og E ligger på disk 0. Ingen svarte omeråder. fikk den opp nå i Zippet mappe. Ny_Komprimert__zippet__mappe.zip Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 har en bilde som ser ut som den? uansett om disk 0 er blitt disk 1. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) mama mia, du har mistet det du hadde da. Det var ikke så fryktelig mye på D:. Det er det jeg fikk fra deg Det betyr at du fikk ikke skrevet det du fikk fra meg. Slik du har det nå , er du avhenging av å ha disk 0 for å starte Windows, fordi system filene ble skrevet på D:. Den disk O du nå har, er det original disk du hadde eller det er fra en annen maskin.? Endret 24. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Alle filene som lå på E tidligere ligger nå på F, så har filene jeg ikke vil miste fremdeles. om det var de du mente? Edit: Disk 0 var vel en jeg kjøpte for en billig penge fra en havarert pc. Endret 24. mars 2009 av Fugitive Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Uansett! Det du kan nå gjøre er: Etter det du ska se en del filer når du åpner D: -kopiere ntldr til C: -kopiere ntdetect.com til C: -kopiere boot.ini til C: Åpne boot.ini og forandre slik: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) i alle linjene du ser det. Du skal forandre boot.ini du har kopiert til C: ikke den på D:. Så kontrollere at du har 2 type boot.ini før du går videre. Fra diskbehandling høyreklikk på C: å velg å merke som aktiv Hvis etter du har valgt å starte med disk 1 i bios, skal maskinen starte fra C, og i diskbehandling skal vise C: som system og ikke noe oppstart. Resten kan du fikse i morgen eventuelt, dvs at Disk 0 blir mer ryddet, siden det er ikke så mye å ta vare på den. Deretter kan du resterte maskinen, og velg Disk 1 i diskpriority. Endret 24. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Alle filene som lå på E tidligere ligger nå på F, så har filene jeg ikke vil miste fremdeles. om det var de du mente? Edit: Disk 0 var vel en jeg kjøpte for en billig penge fra en havarert pc. Ok det var bra. Så den var ikke din. Da skal du fjerne den eisa saken, slik at du kan bruke den. Men du forandre ikke noe annet nå, enn å gjøre slik som jeg berskriver ovenfor, dvs at du kan starte maskinen fra C;. disk 1.. Endret 24. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå