Gå til innhold

Bergensere se her! Trenger hjelp til åfinne frem i Bergen.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal til Bergen for å ta eksamen om en måneds tid, og har funnet ut at jeg skal ta eksamenen ved "Bergen maritime videregående skole" (Vestre Strømkaien 10). Skal fly til Flesland, men så kommer 1000-kronerspørsmålet: hvordan skal jeg komme meg fra Flesland til Vestre Strømkaien 10? Går det noe flybuss/flytog slik som i Oslo? Gidder ikke å kjøre til Bergen, og håpet jeg skulle slippe å ta Taxi (ikke taxi fra Stavanger til Bergen, men fra Flesland til Eksamenskontoret) - så hvordan kommer jeg meg smertefritt fra A til B kollektivt?

Skal tenke på dere som hjelper meg med et smil. :) <-Bilde av smil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig går det flybuss, men det er i allefall to stk. Du bør ta den som ikke går om fyllingsdalen, for da kommer du inn til byen på feil sted. Så går du av på busstasjonen. Da er du noen min unna..

post-101796-1237905667_thumb.jpg

1. er skolen din

Edit: bussen kommer fra sør på bildet, på E39. Den kjører gjennom Danmarksplass.

Endret av Lise04
Lenke til kommentar

Vestre strømkaien er i Bergen sentrum(sentrum er forøvrigt VELDIG lite), det er like ved busstasjonen så det bør ikke være noe som helst problem å finne frem. Hvis du tar den bussen som går via Fyllingsdalen så stopper den ved Olav Kyrres gate og du må ikke gå mer en noen hundre meter. Hvis du tar den bussen så spør du bare sjåføren hvor bystasjonen er så er du der så og si :)

(er forøvrigt ikke Bergenser bare bodd her en stund :p )

Lenke til kommentar

Jeg svarer OT med litt mer:

Jeg syntes alvorlig talt bergensere overdriver det regnsytet sitt noe så SALIG. Det er vitterlig ikke så sinnsykt mye regn at det er noe å bry seg om.

Det mest komiske er igrunn att 90% av alle bergensere starter den settningen med noe alà: "Ikke at vi syter da...", "Altså vi klager ikke for vi er vandt med det..." og så legger de ut og tuter noe så vannvittig om regnet. Hvis noen trenger eksempel på dette: Les bakpå en Hansa flaske :p

Lenke til kommentar
Jeg svarer OT med litt mer:

Jeg syntes alvorlig talt bergensere overdriver det regnsytet sitt noe så SALIG. Det er vitterlig ikke så sinnsykt mye regn at det er noe å bry seg om.

Det mest komiske er igrunn att 90% av alle bergensere starter den settningen med noe alà: "Ikke at vi syter da...", "Altså vi klager ikke for vi er vandt med det..." og så legger de ut og tuter noe så vannvittig om regnet. Hvis noen trenger eksempel på dette: Les bakpå en Hansa flaske :p

Enig, jeg bor i Bergen og det regner ikke så mye som folk skal ha det til... Kanskje på høsten da :p

Lenke til kommentar

Det at bergenserne som har svart her mener folk som er på besøk syter mer føler jeg bare forsterker teorien min om at de syter minst like mye selv, de bare hevder at de ikke syter før de gjør det :p

Utover det så har jeg ingenting mot bergensere, og stortrives i Bergen by! =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...