Mr. Bojangles Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Jeg skal til Bergen for å ta eksamen om en måneds tid, og har funnet ut at jeg skal ta eksamenen ved "Bergen maritime videregående skole" (Vestre Strømkaien 10). Skal fly til Flesland, men så kommer 1000-kronerspørsmålet: hvordan skal jeg komme meg fra Flesland til Vestre Strømkaien 10? Går det noe flybuss/flytog slik som i Oslo? Gidder ikke å kjøre til Bergen, og håpet jeg skulle slippe å ta Taxi (ikke taxi fra Stavanger til Bergen, men fra Flesland til Eksamenskontoret) - så hvordan kommer jeg meg smertefritt fra A til B kollektivt? Skal tenke på dere som hjelper meg med et smil. <-Bilde av smil. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Selvfølgelig går det flybuss, men det er i allefall to stk. Du bør ta den som ikke går om fyllingsdalen, for da kommer du inn til byen på feil sted. Så går du av på busstasjonen. Da er du noen min unna.. 1. er skolen din Edit: bussen kommer fra sør på bildet, på E39. Den kjører gjennom Danmarksplass. Endret 24. mars 2009 av Lise04 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ah, supert. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vestre strømkaien er i Bergen sentrum(sentrum er forøvrigt VELDIG lite), det er like ved busstasjonen så det bør ikke være noe som helst problem å finne frem. Hvis du tar den bussen som går via Fyllingsdalen så stopper den ved Olav Kyrres gate og du må ikke gå mer en noen hundre meter. Hvis du tar den bussen så spør du bare sjåføren hvor bystasjonen er så er du der så og si (er forøvrigt ikke Bergenser bare bodd her en stund ) Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 For og være litt offtopic som vanlig: Ikke glem paraplyen din! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg svarer OT med litt mer: Jeg syntes alvorlig talt bergensere overdriver det regnsytet sitt noe så SALIG. Det er vitterlig ikke så sinnsykt mye regn at det er noe å bry seg om. Det mest komiske er igrunn att 90% av alle bergensere starter den settningen med noe alà: "Ikke at vi syter da...", "Altså vi klager ikke for vi er vandt med det..." og så legger de ut og tuter noe så vannvittig om regnet. Hvis noen trenger eksempel på dette: Les bakpå en Hansa flaske Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg føler faktisk at det oftere er folk utenbysfra som drar frem temaet "Bergen og regn". Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 For og være litt offtopic som vanlig: Ikke glem paraplyen din! Hehe ... Hørt at det finnes paraplyautomater der. Sant, usant? Uansett, har et lite spørsmål til. Er i Bergen kl 10 om morgenen, eksamen er kl 4 - så hva er det å se i Bergen? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fløien er jo et episk must! Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Har faktisk sett en paraply automat der med teateret Men ja ta deg en tur på fløyen Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bryggen er jo også et greit sted å få med seg. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det er vitterlig ikke så sinnsykt mye regn at det er noe å bry seg om. Enig. Det har faktisk vært tørre veier fire dager i strekk nå. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg føler faktisk at det oftere er folk utenbysfra som drar frem temaet "Bergen og regn". Jepps. Kan bare snakke for meg selv, men jeg er utrolig lei av å høre om det. Det regner mye i Bergen, we get it! Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg svarer OT med litt mer:Jeg syntes alvorlig talt bergensere overdriver det regnsytet sitt noe så SALIG. Det er vitterlig ikke så sinnsykt mye regn at det er noe å bry seg om. Det mest komiske er igrunn att 90% av alle bergensere starter den settningen med noe alà: "Ikke at vi syter da...", "Altså vi klager ikke for vi er vandt med det..." og så legger de ut og tuter noe så vannvittig om regnet. Hvis noen trenger eksempel på dette: Les bakpå en Hansa flaske Enig, jeg bor i Bergen og det regner ikke så mye som folk skal ha det til... Kanskje på høsten da Lenke til kommentar
gsn Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det at bergenserne som har svart her mener folk som er på besøk syter mer føler jeg bare forsterker teorien min om at de syter minst like mye selv, de bare hevder at de ikke syter før de gjør det Utover det så har jeg ingenting mot bergensere, og stortrives i Bergen by! =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå