HDSoftware Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Folkens Jeg må løse følgende. I et av VIEW'ene våre så skal jeg illustrere hvorvidt det er en eller flere poster relatert. Eks: Documents DocID INT Div annet. . . Contacts ContactID INT div annet . . . ConDoc ContactID INT DocumentID INT Viewet viser dokumenter. Den skal også vise den første kontakten som er relatert. Hvis det er flere kontakter så skal dette illustreres ved at en "virtuel" kolonne inneholder antall relasjoner Jeg prøvde meg litt på følgende Function uten at dette virker, men jeg tror bestemt jeg er inne på noe CREATE FUNCTION dbo.GetFirstConRel(@EntityGUID uniqueidentifier) RETURNS @RetTbl table(ConGUID uniqueidentifier not null primary key, ConRelCount int) AS BEGIN declare @tmp table(ConGUID uniqueidentifier not null primary key) insert into @tmp select Conrelations.Con_GUID from ConRelations where ConRelations.Entity_GUID = @EntityGUID insert into @RetTbl values(select Top(1) ConGUID from @tmp , count(@tmp)) RETURN END Som sagt, dette kompilerer ikke i det hele tatt. Trenger litt rettleding her... Takker for all hjelp Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 with docs as ( select row_number() over(partition by d.documentid order by d.documentid) as row, count(r.contactid) over (partition by d.documentid) as cnt,d.contactid,d.documentid from condoc d ) select * from docs where row=1 Her er et eksempel på bruk av common table expressions (CTE). Hvis du ikke kjenner til CTE så les i BOL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå