AlexGM Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Heihei. I august 2000 døde min far i en bilulykke og jeg har siden den gang mottatt barnepensjon hver månede. Sånn som jeg har forstått det har jeg utvidet barnepensjon altså til jeg blir 21. Normalt skal den slutte når du er fylt 18, med mindre begge foreldrene er døde da kan det utvides. Men det var en regel som kom for personer som døde etter 31.desember 2000. Men det jeg lurer på er som det står i overskriften, har jeg fortsatt rett på barnepensjon. for tingen er jeg gikk ut av videregående i 2008. Høsten 2008 har jeg jobbet, og jeg kommer til å jobbe en del frem til sommeren før jeg starter på universitet til høsten(forhåpentligvis). i 2008 tjente jeg 36155 kr før skatt fra jobben. I år regner jeg med mellom 80.000 - 100.000 kr. Tjener jeg da for mye for å fortsatt motta barnepensjon? Beklager hvis det er litt rotete og dårlig formulert, men dette lov systemet er klin umulig å forstå seg på. Hvorfor kan de ikke oppgi noen konkrete tall eller grenser å holde seg innenfor. Jeg regner også med at Folketrygden har tilgang til selvangivelsene mine, hvor de kan se hvor mye jeg skriver at jeg kommer til å tjene. Jeg får fortsatt pensjonen. Er bare bekymret for at jeg plutselig kommer til å få krav om å betale tilbake en haug med penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå