MartinF Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Litt halvveis off-topic, men fra en Seher.no artikkel om Petter: Realitystjernen hadde nettopp fått en ny Audi av faren, og mener det hele var uflaks. Likevel endte han altså opp i kasjotten. http://www.seher.no/808599/petter-pilgaard...ittet-i-fengsel Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Til Paradise-Petter, om du detter innom her: Jeg vil gi deg et velment råd, nemlig at du i en alder av 29 forsøker å klippe navlestrengen, leverer pappas kredittkort tilbake, flytter hjemmefra og smaker litt på livets realiteter. De fleste klarer dette helt fint i en alder av 20-25, så du kan klare det du óg! Som sagt, no offence, bare et velment råd. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ny Audi av pappa, som han da uheldigvis kjører for fort med (60 km/t over fartsgrensen). Er godt noen ofrer seg selv for at vi vanlige mennesker skal få le. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 For meg er det et prinsipp å aldri stå i kø eller å betale inngangspenger, sier Petter. Å spar meg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har ingen formening om pengeprioriteringene til Petter, men jeg må si at han skiller seg positivt ut fra stereotypen. Han er oppegående, morsom og blid. Jeg synes det er ganske befriende at han sier akkurat det han mener og hvem skader han egentlig? Men jeg synes det er en interessant diskusjon om hvor pengene kommer fra. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Pengene kommer fra jobben som økonomisk rådgiver, selger eller whatever. Problemet er at han i vg-nett dro litt på om hvor mye han brukte på champagne, som igjen ga grunn til å lure på det. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 For en herlig tråd! For all del, skal ikke si noe slemt om noen, var bare litt moro å lese gjennom Lo godt av at Se og Hør plukket dette opp fra forumet. Og ikke minst av de påfølgende kommentarene hehe Synes forøvrig at det var en god tanke bak tråden, da den ikke ble laget for å henge ut noen, men heller for å prøve å belyse hvor disse midlene kommer fra. PS! Dessverre kan jeg aldri komme i samme sjikt som sjampispampene da jeg ikke drikker sjampis, men om det er lov med en øl eller to, da er jeg med! Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Pengene kommer fra jobben som økonomisk rådgiver, selger eller whatever. Problemet er at han i vg-nett dro litt på om hvor mye han brukte på champagne, som igjen ga grunn til å lure på det. Han dro ikke på det. Han sa "Jeg pleier å gruse en slik flaske til 7200, og da tipser jeg alltid minst 800. da blir det 8000 akkurat, liksom. Haha.", og der er saken. Han sier rett ut at han pleier. Så sier han til se & hør at neida, det han i VGTV kaller favorittsjampanjen sin - som han har lagt sin elsk på, nei den pleide han ikke kjøpe! Kanskje det var en gang for bursdags- eller julepenger. Han skjøt seg selv så hardt i beinet med se & hør-artikkelen at folk 8 etasjer under ville blitt skadd. Endret 28. mars 2009 av toth Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Trodde det stod så klart at den karen der var helt blåst i hode at det ikke var vits å lage en moraltråd om han engang. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Selv enser jeg en form for misunnelse i denne tråden. Hvorfor henge ut menensker for å så oppfordre til å drite de ut? Usmakelig samme hvor mye "pappagutter" de er. At menensker har en forskjellig oppfatting av verden er intet nytt. Selv humrer jeg også litt av disse gutta, men ingenting mer. La de holde på. En dag vil de forhåpentligvis møte seg selv i døra. Endret 28. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hører ofte "misunnelse" blir nevnt i slike sammenhenger, men jeg har aldri skjønt helt hvorfor. Jeg kan skjønne at uthenging av personer kan gå for langt, men så vidt jeg husker, så er det ikke gått over streken her. Dessuten hadde det blitt fryktelig dobbeltmoralsk hvis denne karen først skal gå ut i media med meninger om noe, og så siden skal ta anstøt fordi folk ytrer sine egne meninger om det i etterkant. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Den har i så måte allerede gått over streken. Misunnelse blir påpekt av undertegnede i denne sammenheng da jeg som allerede uttalt enser en vilje til å "heve seg selv", ved å rakke ned på andre. Lite redelig, uavhengig av hvem som gjør hva. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Tråden har nok blitt litt mer hakke-på-petter-tråd en hva som var meningen. Min intensjon var ikke å henge ut denne personen, jeg brukte ham simpelthen som eksempel, da han stilte seg lagelig til for hugg i så måte. Hovedpoenget mitt var som nevnt å prøve å få klarhet i hvor midlene kommer fra, forutsatt at den selvhevdede livsstilen er reell. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Står ikke at han nekter for å kjøpe sjampis, derimot at han tilbakeviser å kjøpe denne dyre ofte. Hvilket står i sterk kontrast til det han personlig sier på VGTV, at han "ofte gruser en flaske til 7200, og alltid tipser minst 800". Som om det er det mest dagligdagse han gjør. Jeg vet ikke om han med "gruse" mener å knuse i bakken, selv om det er min oppfatning av ordet. Isåfall er det jo betydelig kvalmere. Det er "druse" han sier. Jeg vet ikke om det har noen egentlig betydning, men de løper rundt inne på Paradise Hotel og sier "druse" om alt de gjør. F. eks "du må druse den sånn", "jeg skal druse den". Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ah. "Druse" betyr, hvertfall på sørlandet, å gjøre noe veldig hardt. Man kan druse ballen i mål(fotball) eller druse til(slå). Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Antar han mente druse som i å tømme nedpå. Ikke som i å kaste i bakken.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Utviklingen av denne tråden viser hvorfor det er så viktig med en konkret og ikke-tabloid problemstilling dersom man ønsker seg en seriøs diskusjon om samfunnsrelaterte emner. Her er 1/3 on topic, 1/3 tabloid og 1/3 diskusjoner om hvorvidt man er misunnelige og om brukere som er nevnt på Se og Hørs nettside. Vi har mottatt rapporteringer som synes at tråden slik den har utviklet seg ikke hører hjemme på forumet. Jeg er personlig enig i at det meste av det som postes her ikke er noe bidrag til samfunnsdebatten, og knapt hører hjemme i denne delen av forumet. Men jeg ønsker ikke å sensurere et emne så lenge det ikke strider mot forumets regler og andre føringer. Dersom trådstarter ønsker tråden tilbake on topic får han si fra, så kan vi eventuelt rydde opp. Hvis ikke blir den flyttet til Oppslagstavlen. Dere får ellers et visst spillerom i denne tråden. Men jeg ber folk holde seg på matten, innlegg i strid med reglene og som ikke tar tilbørlig hensyn til privatlivets fred vil bli slettet. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 GrandMa: Har man personlig firma, kan man "tjene" mye mer enn skattelistene tilsier, men ikke bruke. Når man skal bruke, må man ta ut lønn. Lønn kommer med på skattelistene. Det er helt vanlig å bare la pengene stå i enkeltmannsforetak, og kun ta ut det man trenger. Samt å kjøpe alt man kan, som bil og hytte, på firmaet. Off topic, men: Dette er ikke riktig. Har man et enkeltpersonforetak (navnet er kjønnsnøytralt nå) så gjøres det ikke forskjell på firmaets inntekter og personlige inntekter. Man tar heller ikke ut lønn. Personinntekten blir lik netto overskudd av næring. Så du kan gjøre fradrag for utgifter i forbindelse med næringsinntektene, men ikke la inntekter stå igjen i formaet slik du kan med et aksjeselskap. Geir Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Herregud, jeg vil bare kommentere litt om skattelister. De er da absolutt ingen fasit - når ble de det? Det er netto, etter fradrag. Jeg får følelsen av at mange av debattantene her ikke har levert selvangivelse/tjent penger, men det er nå så. Alle har jo et minstefradrag som trekkes fra lønnen. I tillegg vil veldig mange ha et reisefradrag om de har mer enn 20 kilometer t/r til jobb. Lånekostnader, barnehave, skolefritidsordning og diverse tap. Ligningsinntekten bør man med andre ord ikke feste for mye lit til. I tillegg kan tenkes vår venn Petter oppererer med eget firma. Det må han gjerne gjøre, og la inntekten gå inn i dette - og så ta ut f.eks. 300 000 i inntekt. En del utgifter kan han da velge å føre i firmaet, dersom dette er relevant. Dette kan nok diskuteres godt og lenge av skatteadvokater, men om Petter klarer å begrunne godt nok, så kan da en tur på byen være representasjon/bevertning - eller sågar et "velferdstiltak for de ansatte".(Ja, kostnader til alkohol kan ikke i neste omgang trekkes fra firmaskatten, men det er noe annet). JA - dette heter kreativ bokføring, men det går an å holde seg på riktig side av loven. Jeg synes vi bør slutte å spekulere om slikt - dette er jo bare håpløst. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Herregud, jeg vil bare kommentere litt om skattelister. De er da absolutt ingen fasit - når ble de det? Det er netto, etter fradrag. Jeg får følelsen av at mange av debattantene her ikke har levert selvangivelse/tjent penger, men det er nå så. Alle har jo et minstefradrag som trekkes fra lønnen. I tillegg vil veldig mange ha et reisefradrag om de har mer enn 20 kilometer t/r til jobb. Lånekostnader, barnehave, skolefritidsordning og diverse tap. Ligningsinntekten bør man med andre ord ikke feste for mye lit til. I tillegg kan tenkes vår venn Petter oppererer med eget firma. Det må han gjerne gjøre, og la inntekten gå inn i dette - og så ta ut f.eks. 300 000 i inntekt. En del utgifter kan han da velge å føre i firmaet, dersom dette er relevant. Dette kan nok diskuteres godt og lenge av skatteadvokater, men om Petter klarer å begrunne godt nok, så kan da en tur på byen være representasjon/bevertning - eller sågar et "velferdstiltak for de ansatte".(Ja, kostnader til alkohol kan ikke i neste omgang trekkes fra firmaskatten, men det er noe annet). JA - dette heter kreativ bokføring, men det går an å holde seg på riktig side av loven. Jeg synes vi bør slutte å spekulere om slikt - dette er jo bare håpløst. 1. Selv om man regner med alle mulige fradrag, blir ikke 250000 til 1 mill. 2. Han er ansatt i et firma, dette kommer frem av artikler hvor arbeidsgiveren hans ikke er veldig fornøyd med figuren han gjør på TV. Tom Waits FA: Om man f.eks kjøper firmabil til 1 mill. på enkeltmannsforetak, og skatter riktig av denne, blir likevel ikke hele millionen oppført som inntekt? Om jeg har forstått det riktig. Dermed kan man eie en grisedyr bil, gjennom firmaet, uten at kostnaden for den (bortsett fra firmabilbeskatning) blir med på ligningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå