Gå til innhold

Såkalte pappagutter, som tilsynelatende lever over evne - hvor kommer midlene fra?


Anbefalte innlegg

Iflg det jeg har erfart (bor i Asker), har de foreldre som har skaffet dem kredittkort (hvis de er under 18) eller har mange kredittkort, og bruker dem uhemmet mens pappa betaler de værste cc-regningene med lovnad om at det skal betales tilbake når gutten får seg jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har tenkt mye på det før jeg så denne tråden; det høres ut som et merkelig høyt forbruk i forhold på sjampis i forhold til inntekt, ja.

 

Folk er jaggu rask med å hyle "misunnelig!" =)

 

Fyren er jo i følge første post, kjent partyprins i Norge. Når fyren fortsatt bor hjemme på gutterommet, vil jeg tro han maks har billån. Bilen skulle være en Corola 97 modell? Ja, da går alt han eier og har på uteliv. Han er kanskje neste generasjons charter-svein?

Lenke til kommentar
Uansett hvor mye penger han fyren har, hvor kjent han er, etc...

 

Han bor hjemme hos foreldra i en alder av 29. Det er... Trist.

 

Det ville jeg også gjort om det betydde at jeg kunne bruke feste for en million i året. Dessuten så bor han nok ikke på et lite gutterom, slik som vi var vant med. Er nok egen leilighet i foreldrenes villa.

 

Selv om jeg bare syns det er fryd og gammen at noen får glitre litt til folks forergelse og missuning, så er jeg nysgjerrig på hvordan det ville gått om foreldrene hans heiv han ut og ba han vokse opp, klare seg på egenhånd?

Lenke til kommentar

Jeg føler meg bare sjalu, jeg vil også at pappa skal ha masse penger som jeg kan bruke på champisfylla hver helg. Jeg vil også ha navnet mitt inngravert i et bord et sted.

Helst Storås Utested i Trondhjem, eller Cardinal i Stavanger.

Eller Zara på Steinkjer :p

Hmm, kanskje det hadde vært noe med noe sånt på GB på Orkanger også :hmm:

Men ja, sjalu : <

Lenke til kommentar

At folk reagerer på at denne karen bruker en del penger på champagne, har neppe noe å gjøre med misunnelse. Jeg tror ikke det er mange som ønsker å føre en tilsvarende livsstil. Poenget må snarere være at det smaker av dekadanse å bruke slike summer på champis. Det er simpelthen harry.

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Så la han være harry. La han bruke 1000+ på champagne.. jeg ser ikke problemet. Det er jo bare han det går utover, og ingen andre! eller... tar jeg feil? Blir man seriøst fysisk skadet hver gang noen leser eller hører om at en guttunge har kjøpt champis til 7k, eller skjermkort til 6k? Folk prioterer forskjellig. jeez

Lenke til kommentar

Pfft, denne øvre middelklassen. De har som regel bare en generasjon over seg som er rike, og dermed har de ikke peiling på hvordan de skal behandle penger.

 

Man ser ikke mange fra overklassen som sløser slik med penger, fordi de fleste av dem faktisk er fornuftige pengebrukere. Samtidig er det mye sterkere familiekontroll i overklassens rekker.

 

Næh, han får ikke særlig mye cred. av å kjøpe sjæmpis til x antall kroner, når han hverken har utdanning, skikkelig jobb eller seriøsitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man pengene så hvorfor ikke. Her er det prioriteter som kommer inn i bildet. Noen kjøper kunst, noen kjøper biler og mc og noen kjøper ingenting. Så hvorfor folk skal gå å grine og sutre over hvor mye, lite eller hva folk bruker pengene sine på. Tenker de hva de bruker penger på er det sikkert noen som syntes det er bortkastete penger.

Lenke til kommentar

Poenget til trådstarter var vel nettopp, hvor har dem pengene fra? Ikke å syte over at noen sannsynligvis er født med en sølvskje i munnen.

 

Nå var vel akkurat denne pappagutten i søkelyset til politiet i forbindelse med operasjon "hvit snø" eller noe. Den omhandlet vel omsetning av kokain i hovedstaden. Han ble imidlertid sjekket ut av denne saken, og synsere kan dermed konkludere med at han ikke hadde noe med det å gjøre..

Lenke til kommentar
HAHA, at folk blir provosert eller sint over at andre bruker/prioterer anderledes er helt vilt. So what om fyren bruker 7,200 på champis? Skader det deg, sånn fysisk og pykisk?

Falt deg ikke inn å lese førsteposten? Eller tittelen? Hovedspørsmålet er hvor pengene kommer fra, når sjampisforbruket koster 600k årlig, og oppført inntekt på far og sønn samlet er nettopp 600k..

 

 

Jeg er full klar over hva det står! Men jeg skrev det til folk som brydde seg så kraftg om hva andre folk brukte pengene sine.

F.eks Skugga.Merkelig at du ikke har quota flere enn meg

f.eks Simister, Skugga, sirslask

 

Må vel ha truffe. Du er vel en av de som bryr seg om hva folk bruker pengene sine? haha

Ja, den traff og svei skikkelig :roll:

Hvorfor skal jeg sitere alle, om poenget er det samme? Alle som er enig med deg, vil ta budskapet mitt utfra posten, uansett om jeg siterer deg eller en av de andre. Du var simpelthen sistemann i rekka, don't flatter yourself.

Signaturen din tatt i betraktning, kunne man vel ikke vente stort annet, men et lite visdomsord skal du få; "Silence is golden.", det gjelder faktisk rimelig ofte.

 

Jeg presiserer generelt igjen:

Tråden ble ikke opprettet med hensikten å irritere seg over klyser, pappagutter, blærumsosser eller pannebåndfolk.

Tråden ble opprettet for å spekulere i, og/eller belyse hvor midlene til livsførselen kommer fra, samt evt. konsekvenser og hva man syns om det.

 

GrandMa: Har man personlig firma, kan man "tjene" mye mer enn skattelistene tilsier, men ikke bruke. Når man skal bruke, må man ta ut lønn. Lønn kommer med på skattelistene.

Lenke til kommentar
GrandMa: Har man personlig firma, kan man "tjene" mye mer enn skattelistene tilsier, men ikke bruke. Når man skal bruke, må man ta ut lønn. Lønn kommer med på skattelistene.

 

Høres rart ut. Personen jeg snakker om kjøpte Volvo XC90 det året h*n sto oppført med 200.000. Det er vel rundt 700.000-800.000 for den?

Lenke til kommentar
GrandMa: Har man personlig firma, kan man "tjene" mye mer enn skattelistene tilsier, men ikke bruke. Når man skal bruke, må man ta ut lønn. Lønn kommer med på skattelistene.

 

Høres rart ut. Personen jeg snakker om kjøpte Volvo XC90 det året h*n sto oppført med 200.000. Det er vel rundt 700.000-800.000 for den?

Den kjøpte han vel nesten garantert på firmaet.

Det er helt vanlig å bare la pengene stå i enkeltmannsforetak, og kun ta ut det man trenger. Samt å kjøpe alt man kan, som bil og hytte, på firmaet.

Lenke til kommentar

Vel, da høres det ut som, ut fra min kunnskap, svindel. Om ikke han har enorm personlig gjeld. Eller belånte hele bilen selvsagt. Han kan vel ha tatt lån privat, med sikkerhet i firmaverdier.

Kanskje noen med mer peiling har bedre forslag, men spør h*n gjerne, og fortell her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...