BadSmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvordan spille gamle spill som transport tycoon på asus eee 900 med linux? (det er vel xandra som brukes?) Jeg trenger en step by step guide, da jeg ikke har peiling på detta. Har googla en god del, men språket er litt for komplisert for min del... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vel, akkurat for Transport Tycoon vil jeg anbefalle å installere OpenTTD i steden for. En åpenkildekode klon av Transport Tycoon (delux). Mulig openttd ligger i pakkesystemet til Xandros... ikke sikker Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 dosbox funker bra til gamle spill i den sjangeren. Har desverre ikke peiling på hvordan du gjør det i xandros. Søk i pakkebehandleren din. Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Har prøvd både dosbox, dosemu og TTD fra openttd.org. Får ingenting til å funke, problemet er vel helst at jeg ikke har peiling med det jeg driver med. Vet ikke engang hvordan et spill/program skal startes, dobbeltklikker jeg på en .exe fil så popper det opp uendelig med vinduer som gjør at filbehandleren krasjer. Føler meg med andre ord helt lost i linux. Finnes det virkelig ingen enkel oppskrift for å starte et dos spill/program på en eee 900 med linux som vanlige windows kjennere kan forstå seg på? da har jeg i så tilfellet kjøpt feil maskin. Kan man ikke installere dos vedsiden av linux feks? (men hvordan gjør man dette uten disketstasjon?) Help! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Du må ikke laste ned exe filen til OpenTTD, men last ned pakken med filendelse .deb Det er en fil som gjør at du kan installere OpenTTD som et vanlig program (kan sammenlignes med exe filer i windows til en viss grad) EDIT: Var litt vanskelig å se filendelser, men siden xandros er basert på debian så kan pakker fra debian fungere Direkte link: http://binaries.openttd.org/releases/0.6.3...n-etch-i386.deb Men er også mulig at openttd ligger i pakkebehandleren, den er din venn, ikke fiende Endret 25. mars 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det som AlecTBM skriver ang exe og deb filer gjelder forsåvidt også for DOSBox og DOSEMU. Nå finner ikke jeg deb pakke for DOSBox eller DOSEMU på deres sider, men det er absolutt mulig at det ligger i pakkebehandleren til Xandros. Men så er, som også AlecTBM skriver, Xandros basert på Debian, så det skulle være helt greit å bruke debian pakker for 'box og 'emu direkte linker Debian stable DOSBox pakke Debian stable DOSEMU pakke Endret 25. mars 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå