Knast Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Oppgaven øverst og mitt forslag til svar nederst. Har litt vanskelig for å tro at det skal se sånn ut, men var det eneste jeg klarte å få så sant jeg skal derivere kjernene (x,f(x))' = (1,f'(x)). Tror dere jeg skal løse ut denne parentesen (første i teller) i svaret? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Skriv heller telleren * nevneren-1, ikke vits å pugge formelen for derivasjon av brøk IMO. Bare kluss^. ^^ Bruk kjerneregelen på g(f(x) og h(f(x): g(f(x)'=g'(f(x))*f'(x), og tilsvarende på den andre. Bruk produktregelen: g(f(x)*h(f(x)'+g(f(x)'*h(f(x) Har ikket id til å løse den nå, men skal fikse løsningsforslag når jeg kommer hjem hvis du enda ikke får det til. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har ikket id til å løse den nå, men skal fikse løsningsforslag når jeg kommer hjem hvis du enda ikke får det til. Ja takk, hadde vært fint:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå