Gå til innhold

Erfaring med Varekupp.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alltid fint med nye brukere med et innlegg som reklamerer for sine egene sider, skal vi virkelig tro at trådstarter har registrert seg kun for å uttale seg positivt om en nettside ?

Noen ganger så håper jeg at diskusjon.no hadde fulgt sine egene rettningslinjer strengt og fakturert den soppen for reklameplassen :)

Lenke til kommentar

Jeg lagde bruker fordi jeg ikke tør å kjøpe fra siden, finner ikke noe sted om det er til å stole på. Så har ikke noe med denne siden å gjøre. Er ute etter høytrykksvasker og finner ikke foma billgere på nett.. Derfor jeg lurer på om noen har handlet fra siden, om de er til å stole på..

Lenke til kommentar
nå har man vel alltid 14 dager angrerett uansett pris.
Nei.
Loven gjelder ikke for:

...

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Jeg vet at om det med angreretten. Men jeg la merke til at de ikke godtar reklamasjon om varen koster under 300.

Når de ikke følger lovverket, så holder jeg meg unna slike butikker.

Tenk bare på de problemene man får om noe en dag får en feil eller mangel.

Lenke til kommentar
nå har man vel alltid 14 dager angrerett uansett pris.
Nei.
Loven gjelder ikke for:

...

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Nei, salg over internett faller ikke under "salg utenfor fast utsalgsted". "Fjernsalg" derimot går det under. Man har da krav på å kunne returnere varer som kostet mindre enn 300 kr. Med "salg utenfor fast salgsted" mener man f.eks. messer, shows o.l. Dette blir tydligere når man leser definisjonene i angrerettloven:

 

§ 6. Definisjoner

 

I loven menes med:

a) fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten

 

...

 

d) salg utenfor fast utsalgssted: salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...