Pantera Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Ikke mye respons å få i Hjemmekino-delen, så jeg prøver her i steden Nå som feriepenga bare er et par mnd unna, og jeg selv har flyttet inn i ny leilighet, så er det på tide å bygge ut anlegget for film og musikk. Har i dag: B&W DM603 mkII (skal i utgangspunktet beholdes) Harman/Kardon HK3270 (skal byttes) +2 bakhøytalere av ukjent merke (bygd inn i senket tak) Trenger: ny 5.1 surround-forsterker Senterhøytaler Sub ...prisklasse for "trenger" er ca 10-15000 kr (gjerne mindre). Flere år siden jeg var aktiv på denne fronten, så det er sikkert mye nytt og bra som er kommet på markedet. Trenger derfor tips til ny forsterker, sub og senter (senter skal muligens festes på vegg). Lurer litt på disse, men aner lite om de er bra nok: Yamaha RX-V463 Pioneer VSX-918 HK AVR255 Sub og senter har jeg absolutt ingen peiling på, men på sub'en, så er en relativt liten og sprek (10", maks 12") ønskelig pga plass. Noen tips, anyone? mvh Pantera Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Forsterker: Onkyo TX-SR606 (6995,- kr er villedende pris) Yamaha RX-V663 Denon AVR-1909 (for øyeblikket utsolgt fra HiFi Klubben) Senterhøytaler: Det beste vil være om du finner en i samme serie som høytalerne du har, som betyr at du må kjøpe brukt. Nest best vil være å kjøpe en B&W fra den nye serien. Subwoofer: XTC 99 W10.16 eller XTC 99 W12.16 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Forsterker:Onkyo TX-SR606 (6995,- kr er villedende pris) Yamaha RX-V663 Denon AVR-1909 (for øyeblikket utsolgt fra HiFi Klubben) Senterhøytaler: Det beste vil være om du finner en i samme serie som høytalerne du har, som betyr at du må kjøpe brukt. Nest best vil være å kjøpe en B&W fra den nye serien. Subwoofer: XTC 99 W10.16 eller XTC 99 W12.16 Alle disse fortserkerne er vel 7.1, og strengt tatt litt overkill, siden jeg jeg ikke har plass til flere enn 5+1 høytalere ...men skal alikevel vurderes. Og ang. senter, så duger kanksje denne fra B&W? XTZ ser jeg blir anbefalt av de fleste, så det regner jeg for å være et trygt kjøp. Pantera Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Alle disse fortserkerne er vel 7.1, og strengt tatt litt overkill, siden jeg jeg ikke har plass til flere enn 5+1 høytalere ...men skal alikevel vurderes.Det er da ingen som tvinger deg til å bruke alle 7 kanalene ? Alle disse forsterkerne har kommet godt ut i tester og gir deg mye for pengene. De er forholdsvis kraftige og DM603 bør ha litt effekt.F.eks kan Yamaha RX-V463 levere ca 5x 30W i 8 Ohm med alle kanalene i drift. RX-V663 kan levere ca 7x 75W i 8 Ohm med alle kanalene i drift, og 2x 130 - 140W med bare frontkanalene i drift. Jeg greide og overse at du vurderte Harman Kardon AVR255. Det er óg et bra valg som er minst like kraftig som de reciverne jeg nevner, men den er dyrere (5995,- kr mot 4495,- for TX-SR606 hos soundgarden). Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Alle disse fortserkerne er vel 7.1, og strengt tatt litt overkill, siden jeg jeg ikke har plass til flere enn 5+1 høytalere ...men skal alikevel vurderes.Det er da ingen som tvinger deg til å bruke alle 7 kanalene ? Alle disse forsterkerne har kommet godt ut i tester og gir deg mye for pengene. De er forholdsvis kraftige og DM603 bør ha litt effekt.F.eks kan Yamaha RX-V463 levere ca 5x 30W i 8 Ohm med alle kanalene i drift. RX-V663 kan levere ca 7x 75W i 8 Ohm med alle kanalene i drift, og 2x 130 - 140W med bare frontkanalene i drift. Jeg greide og overse at du vurderte Harman Kardon AVR255. Det er óg et bra valg som er minst like kraftig som de reciverne jeg nevner, men den er dyrere (5995,- kr mot 4495,- for TX-SR606 hos soundgarden). Joa, du har selvfølgelig rett i det, at jeg ikke trenger å bruke alle kanalene. Sånn sett frister jo både RX-V663 or TX-SR606, siden de alikevel ikke er veldig mye dyrere. Kommer vel uansett under 12000 (med sub+senter), og det er jo godt innenfor budsjettet. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå