Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan stenger jeg kazaa? (har router)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en klåfingra kamerat som jeg laner med, han har kazaa, og da lagger det for meg på internett, og det bruker av min gigabyte på Nye online adsl :(

 

Han har bytta ut kazza ikonet osv. så jeg kan ikke se om han har kazaa oppe, så jeg tar bare og stenger portene, for han vil ikke innrømme at han har kazaa oppe å downder på min linje!

 

Så hvordan gjør jeg dette? Har en D-link Router...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd, men jeg vil stenge kazaa for godt uansett, er lei av folks om utnytter adslen min (woow, den er jo så bra :D), bare fordi de har isdn....

 

Uansett telenor's adsl suger, men alikevel, jeg vil få sperra kazaa for godt, for faren min har lagt det inn og, han bruker op gb'en med engang...

Lenke til kommentar
Det enkleste er vel bare å snakke med kompisen din?

Joda, går ann det og, men jeg vil sperre den for framtiden og ;)

Takk for tipsa, men hvet noen hvordan man gjør det på en D-link router, hva skal jeg se etter får å gjøre det dere har fortalt meg om?

Lenke til kommentar

bjaa: her er et særdeles godt tips. Når biningstiden så presser du foreldrene dine til å kuttet ut telenor og tilbyr deg å betale det det koster å sette igang med et abonement fra f.eks tele2, som foresten akkurat nå er billigere på 704/128 linja enn telenor. (tror de er 10kr pr. mnd billigere)

Lenke til kommentar

Joda, går ann det og, men jeg vil sperre den for framtiden og ;)

Takk for tipsa, men hvet noen hvordan man gjør det på en D-link router, hva skal jeg se etter får å gjøre det dere har fortalt meg om?

 

Tror ikke du kan sperre kazaa med mindre den D-link routeren egentlig er en firewall m/stateful packet inspection, noe den neppe er. Eneste tekniske løsning jeg kan tenke meg er at du deler internet med kompisen din gjennom en http-proxy som du styrer eller rett og slett kapper kabelen hans.

Lenke til kommentar

snakk med "kompisen" din... han må forstå at du ikke liker det, ellers er han ikke mye til kompis.. eller begynn å la ham betale eller no for å få laste ned...det koster jo deg penger hvis du skal ha mer enn 1GB per måned...la ham ta regningen for det!

 

eller kast ham ut, forstår han ikke det, er han ikke verd å sammle på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...