Thomas Toget Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei, jeg har følgende pc'er: Hjemme - Stasjonær gammel media center pc 120gb IDE haddisk - Bærbar Vista (bruker denne til surfing i sofaen) Jobb - Stasjonær, Windows 7, 1tb bilder, musikk, etc. - Dockingstasjon til jobb-bærbar - Bærbar jobb Vista (denne tar jeg også med hjem enkelte ganger) Den stasjonære PC'en på jobb hadde jeg hjemme før, og det er her alle bilder, musikk etc. ligger. Hvilke forskjellige muligheter har jeg for å synkronisere/dele filer mellom PC'ene mine? Jeg ønsker å ha tilgang til/mulighet for synkronisering av word dokumenter, bilder, musikk, etc. mellom alle PC'ene. Er det en 'god' ide å bruke den stasjonære på jobb som en slags server, eller bør jeg kanskje investere i en homeserver? Jeg vil også at bare jeg skal ha tilgang til alt dette, og ikke andre på joben =) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 du kan jo forsøke IT-ansvarlige for bedriften om muligheten til vpn tikobling hjemmefra, spørs jo da på hastigheten du har på nettet hjemme hvor raskt det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Legge dine filer ut på Windows Live Messenger Skydrive. Der får du 25 GB lagringsplass og maksstørrelse på filer er 50 MB. Alternativt så er Windows Home Server et godt forslag... Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Mesh fra microsoft fungerer perfekt til dette formålet: http://www.mesh.com/ Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 du kan jo forsøke IT-ansvarlige for bedriften om muligheten til vpn tikobling hjemmefra, spørs jo da på hastigheten du har på nettet hjemme hvor raskt det går. Da er VPN-tilkobling på plass, men hastigheten er så som så.. Men det er nok mest på grunn av at jeg har trådløst nett hjemme.. Skal legge ned kabel snart =) Legge dine filer ut på Windows Live Messenger Skydrive. Der får du 25 GB lagringsplass og maksstørrelse på filer er 50 MB. Alternativt så er Windows Home Server et godt forslag... Skal se litt på skydrive, har aldri hørt om det før, takk for tips =) Mesh fra microsoft fungerer perfekt til dette formålet: http://www.mesh.com/ Dette så jo riktig så lekkert ut =) Ligner litt på 'løsningen' jeg bruker nå som er en kombinasjon av synkroniserte mapper, subversion, VPN og eksternt skrivebord via en terminalserver... Bare mye penere å se på Blir spennende å se hvor bra det fungerer, spesielt med tanke på synkronisering av mapper da dette er ganske så dårlig i 'synkroniseringssenteret' i windows. har du prøvd dette selv? Virker det stabilt? Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Mesh fra microsoft fungerer perfekt til dette formålet: http://www.mesh.com/ Dette så jo riktig så lekkert ut =) Ligner litt på 'løsningen' jeg bruker nå som er en kombinasjon av synkroniserte mapper, subversion, VPN og eksternt skrivebord via en terminalserver... Bare mye penere å se på Blir spennende å se hvor bra det fungerer, spesielt med tanke på synkronisering av mapper da dette er ganske så dårlig i 'synkroniseringssenteret' i windows. har du prøvd dette selv? Virker det stabilt? Jeg bruker denne for å synkronisere mapper mellom jobb og hjemme-pc, og det har fungert fin-fint de månedene jeg har brukt tjenesten. I tillegg har du mulighet for å logge inn på pc'en slik som Remote Desktop connection, og dette fungerer sånn passe. Den er litt i tregeste laget sammenlignet med RDC, men iom at jeg sitter bak NAT så utgår jo sistnevnte. med Mesh er dette ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå