kristoffer2k Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Halloh, har oppstått ett stort problem på skolepcen min nå.. Det som skjer er at når jeg slår på PCen og logger på, så tar det en stund og alle standard-programmene som er på oppgavelinjen bir startet opp, så slår dataen min seg til slutt av, med en bluescreen som jeg greidde å lese såvidt den første setningen i andre avsnitt, ett eller annet med "minnetap" eller noe slikt - og en klassekamerat sa det mest sannsynelig vis var minnedumping som var problemet. Er det noen sjangse for at det kan være noen andre slags problem som har oppstått eller diverse feil som har skjedd? Kan bare si det at jeg har skjekket alle programmene som er på oppgavelinjen rett før det skjer, alt er normalt. I tillegg har jeg ikke lastet ned noe shady på denne PCen, så ser ingen grunn til noen store virus egentli... Please hjelp :| Thanks PS: Første gang jeg startet opp PCen idag kom det et open office error som sa et eller annet med å opne et dokument fra "UNKNOWN" og jeg kunne velge JA - NEI. Når jeg velgte JA slo PCen seg av med en gang og når jeg tok NEI tok det ei stund så ble den slått av. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Memory dump er ikke noe som skjer, det er noe datamaskinen gjør. Høres ut som defekt RAM om du spør meg. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ved ALLE blåskjermer vil Windows automatisk dumpe ut en del av det minnet som forårsaket problemet til disk. Dette gjøres da for at man kan studere det minneområdet i ettertid for å finne ut hva som er problemet. Minnedumping i seg selv er med andre ord en normal prosess og er ikke dette som forårsaker problemet. Det betyr heller ikke at det er noe galt med det fysiske minnet (RAM). Statestikken tilsier faktisk at minst 70% av alle blåskjermer skyldes tredejeparts-drivere og ikke hardware problemer. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Om du trykker F8 akkurat i det Windows skal starte så får du valget om å skru av at den restarter ved blåskjerm. Du får da tid til å lese den og søke etter løsning på feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå