Gå til innhold

Nedlastning på nett, hvordan påvirker dette filmindustrien?

Haugli

Anbefalte innlegg

De jeg har opplevd flest problemer med er Disney og Dreamworks.

Ok, merkelig. Skal sies at jeg ikke ofte spiller av DVD på maskinen selv, men har ikke hørt det før. Det var grunnen til at jeg lurte. Testet nettopp "Pirates of the Caribbean" og det funket som bare det (på mac). Disney er jo kjent som kongen av kopisperrer, så jeg ser argumentet om at det i enkelte utgivelser kan være problematisk, men det funker her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Majoriteten av nedlastere tilhører nok en lavere aldersgruppe uten fast inntekt, så da er det klart at de syter om at det er alt for dyrt. Men dersom de tar seg tid til å se på andre nettsteder, så får man kjøpt mange filmer for rundt 30-40,-. Noe som uansett ikke er dyrt.

Handler som en sa tidligere, om prioriteringer.

Det der tror jeg er en vanlig feilvurdering mange har angående folk som laster ned musikk og filmer.

Ja, det er nok en del som ikke har råd til å kjøpe alle nye dvd'er og slikt, men jeg som har jobb og ikke har noe problem med å kjøpe filmer bruker ikke 249kr på en film jeg finner ut 20 minutter ut i er helt elendig, da syntes jeg heller det er greiere å laste ned, se på film og så kjøpe den hvis jeg syntes den var verdt det.

Og jeg kjøper som regel alt jeg liker av filmer. Kino opplevelse er noe helt spesielt og jeg kommer nok aldri til å slutte å se nye filmer på kino først.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

største problemet for bransjen er egentlig utro tjenere.

eks. Taken lå til nedlasting i dvd kvalitet allerede i oktober,

Mutant Chronicles er en annen film som har hvert til nedlasting i dvd kvalitet siden november, den blir sluppet 24 april.

og i dag ble X-Men Wolverine langt ut på så og si alle torrent sider som er i bra kvalitet, den har hvert på noen private torrent sider i noen dager allerede har jeg lest på diversse andre forum.

den er jo ikke premiere før 29april? så her er det ikke snakk om noen som har filma på kino eller kopiert dvd filmen men noen veldig høyt opp i systemt som har hvert utro.

så hvis filmbransjen skal jakte ned alle små nedlastrene bør de kanskje rydde opp hos seg selv først

Lenke til kommentar

jeg har noen gode kamerater som spiller i et band, de har hvert litt på tv fikk en sang med på en samlecd til absolut musikk, spillte diverse konserter på klubber lokaler rundt i norge en stund, men cdn sin solgte de så og så ikke i det hele tatt, var bare snakk om et par tusen.

MEN så fant du ut at de skulle legge ut cd sin på piratebay og noen andre torrent sider selv, i løpet av noen uker var cd lasta ned noen tusen ganger.

men det som var tingen var at etter de la den ut på torrent sider ble cd bestillt av folk fra andre land, særlig ble cd kjøpt av folk i usa, tyskland og spania og det var land de IKKE hadde hatt noe som helst reklame, sangene dems har aldri hvert spillt på radio der men, pga torrent sider har de fått en del fans andre steder i verden.

Sånn som dem sier selv, cd salg tjener små artister så minimalt på at det ikke gjør dem noe personelig om det blir lasta ned, det er konserter de tjener 95% av alt de tjener på

Lenke til kommentar
Det kan man da gjøre i dag. Fulle Bluray rips ligger på diverse sites hele tiden.

Du har rett, men jeg skrev feil :p Jeg mente når man kan laste ned filmer i blu-ray kvalitet i liten størrelse. Det går sikkert greit for byfolk med 20mbit eller forsåvidt fiber, men for folk som meg, som bor i ødemarka med kun 0,7mbit er det umulig :p Da er lettere å bare kjøpe eller leie en dvd..

Kom forresten på noe; Hvis Narvesen leier ut en Dvd for en femtilapp. Hvor mye kan de da tjene på denne filmen på et år? Det er 52 uker i et år, og hvis den blir lånt ut i en uke av f.eks 40 stk har de jo plutselig tjent utrolige TO TUSEN SPENN på en forbanna dvd film? x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...