picatta Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg sitter her med to routere i ett hjemme nettverk, nr1 er koblet opp til internett som ett modem, og nr2 er koblet opp til hjemmenettverket med wLAN. Spørsmålet mitt nå er, hvordan åpner jeg porter på ett slikt nettverk? Jeg har prøvd og lett så godt jeg kan, men får ikke til å åpne porter. Den trådløse routeren min er en D-LINK DIR-635, er det mulig å konfigurere denne til å kun fungerer som ett skjult trådløs aksess punkt? dvs at den på en skjult måte gir alle mine maskiner trådløs nett, så det virker for maskinene at jeg kun har en router punkt i nettverket mitt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du må åpne i begge routerne. Hadde samme tilfelle hjemme med dette eksempelet speedtouch 10.0.0.138 wrt54gl 192.168.1.1 speedtouch: port forward port <tall> 192.168.1.1 wrt54gl: port forward port <tall> <klients IP> Om du vil bridge funker det ofte å sette kabelen fra modem til AP i LAN-porten i APet istedenfor uplink/internet-porten. Altså LAN -> Lan Lenke til kommentar
picatta Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Takker for raskt svar, så jeg skal route til "wrt54gl" sin DCHP main ip? Fra speedtouch sin side ville vel denne ha fått tildelt en annen IP? Kan jo prøve med bridging da, om det gjør nytten...Tester nå.. EDIT: Prøvde slik "bridgin" men endte opp med ingenting... Satte kontakten tilbake i INTERNETT hølet nå.. Endret 24. mars 2009 av picatta Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Shit, nå surrer jeg! Den skal ikke forwardes til 192.168.1.1, men til IP'en som den har fått fra modemets DHCP (wan-adresse på ap) Endret 24. mars 2009 av Demantios Lenke til kommentar
picatta Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 And it's open!! Takker for raskt svar :!: Skjønner ikke hvorfor dette ikke funka sist gang jeg prøvde det, gjorde det samme i går. Snodige saker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå