St_Sasquatch Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei jeg har tenkt til å kjøpe en 22". Skal brukes til spilling, filmer og en del loking på nett. og så asus nye 22" HD skjermer (24" er for stort). Jeg så at de hadde noen forskjellige versjoner. En med 20 000:1 kontrast, og 5ms. Men det er også en annen versjon med 12 000:1 kontrast, og 2ms. Spørsmålet er om det er noen vesentlig forskjell? Og i det tilfelle, hvilken? Har googlet litt rundt og funnet ut at 2ms vs. 5ms ikke er merkbart. Men angående kontrasten? Takk på forhånd. Ja, jeg søkte først, så beklager om det allerede er besvart et annet sted. Link? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kontrast mer mye viktigere, hvis det ikke er snakk om mer enn 100ms i forskjell, noe det ikke er. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Både 12000:1 og 20000:1 er "dynamisk kontrast", et svært dårlig mål siden det viser mer hvor mye skjermen justerer lystyrken på den mest aggresive innstillingen (som ingen bruker likevel) enn hvor mye kontrast det er i bildet. Vil man vite hvordan kontrastforholdet egentlig er må man nesten finne tester som har målt sortnivået til skjermen. Lenke til kommentar
St_Sasquatch Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 ah! så det vil si at 12 000:1 dynamisk, er bedre enn 20 000:1 dynamisk? fant ingen sortnivå tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå