fantenberg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei, kjære godtfolk. Jeg går og tripper om dagene, mens jeg tenker på å ta Matematikk R1 som privatist til neste år. I den anledning har jeg følgende spørsmål: Når jeg (forhåpentligvis) består kurset, kommer det da en nye karakter på vitnemålet mitt som heter Matematikk R1, med et tall bak, og jeg søker fortsatt i primærkvoten med det vitnemålet? Eller gjør dette "nye" faget, som jeg har tatt etter at jeg gjorde ferdig VGS, at jeg havner i ordinærkvoten? En annen ting jeg lurer på er å TA OPP FAG, altså ikke bare ta et nytt. Er det da slik at jeg på en måte får 2 vitnemål? Et for søknader i primærkvoten, og et for søknader i ordinærkvoten? Og hva med det nye faget jeg tar opp (Matte R1)? Vil det stå både i den ordinære kvoten og den primære? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvis det er et nytt fag havner du vel fremdeles i primærkvoten. Eller er det slik at man havner rett i ordinærkvoten hvis man ikke søker med én gang etter fullført VGS, og venter ett eller flere år? Vet ikke. Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ved forbedringer kan man ikke bruke standpunkt- og eksamenskarakterer fra ulike år. Ny eksamenskarakter som privatist kan erstatte gamle standpunkt- og eksamenskarakter dersom dette gir høyere gjennomsnittskarakter. Forbedringer blir ikke regnet med i førstegangsvitnemålskvoten. Kilde: Samordnaopptak Ergo, alle endringer du foretar som resulterer i ett kompetansebevis ( utstedt etter privatisteksamen ) vil regnes med i ordinær kvote. Du kan ofte konkurrere i begge ( frem til du er 21? ), automatisk. Primær vil da kun omfatte fag og resultater på utstedt vitnemål etter VGS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå