Newton Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Chrome og Opera er ganske like og de ligger begge et par tusen mil foran alle andre nettleserne Nei, derimot er Chrome og Safari mest like om man ser på den underliggende koden, da begge er basert på WebKit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Men skal man ta denne hacker konkurransen seriøst, burde de skaffe et litt bedre navn enn "pwn2own". For et kvalmende dårlig navnevalg.. Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Synes navnet ruler. Uansett, dette er nok et eksempel på at OS x ikke er like sikkert som Apple brukerne selv vil ha det til. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Synes navnet ruler. Uansett, dette er nok et eksempel på at OS x ikke er like sikkert som Apple brukerne selv vil ha det til. Og nøyaktig hvor sikkert vil f.eks jeg ha det til at OS X er, siden du finner grunn til å generalisere og skjære alle over én kam her? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kanskje han postet feil, og egentlig skulle poste i Mac OSX hacket på x sekunder? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ingen som vet hvordan det gikk med linux på årets konkurranse? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 rofl?? det er jo google man burde passe seg får når man bruker en slik nettleser ikke hackere.... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) ingen som vet hvordan det gikk med linux på årets konkurranse? Kommentarer fra "hackerne" var at de fokuserte på de mest populære os/nettleserne, fordi det gir mer kred. Linux, Opera mm ble i denne omgang ikke benyttet, men ut fra kommentarer fra "hackerne" så visste de om hull her og der - bare at de vil heller fokusere på f.eks safari som påståelig er en sveitserost. Med introduksjonen av minibærbare så har det kommet mer linux ut, så det er ikke usannsynlig at de drar frem linux i større grad senere. Men de droppet ikke linux fordi den var bedre, men fordi den ikke er så populær eller gir like mye kred å hacke. Endret 25. mars 2009 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Undersøkelsen blir mindre interessant uten Opera som deltaker. Hvor funksjonell er Chrome? Er den brukanes til noe annet enn google og forum? Men dette betyr at jeg bør bruke Opera eller Chrome når jeg handler på nett og ikke Firefox eller Safari. Endret 25. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Chrome og Opera er ganske like og de ligger begge et par tusen mil foran alle andre nettleserne La meg spørre deg, hva gjør en IRC-klient og Torrent-klient i en nettleser? Er vel akkurat derfor jeg ikke bruke Opera. Det er bloatware, akkurat slik FireFox holder på å bli, og slik Mozilla Suite er. Google Chrome gjør akkurat den jobben den blir satt til og den gjør den svært bra og særdeles kjapt. Jeg er storfornøyd med Google Chrome og har brukt det siden første beta-release. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 La meg spørre deg, hva gjør en IRC-klient og Torrent-klient i en nettleser? Siden de omtrent ikke tar opp plass, passe de pent. Selv synes jeg torrent er kanskje noe av det beste. Så lenge jeg sitter på Windows da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hva er Chrome bedre til enn Firefox 3.1 beta3? Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bedre utnyttelse av skjermen, raskere rendring (webkit) og det virker generelt sett som at Google Chrome har en mer gjennomtekt sikkerhetsstruktur enn hva angår Mozilla sin nettleser. Men smaken er som baken, noen liker en lite responsiv og treg nettleser (IE) mens andre foretrekker bare at den er treg (Firefox). Jeg syntes dog det er litt rart at Opera ikke ble tatt med i testen, da den er minst like mye profilert som Google Chrome og har like stor brukerbase. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Ok da skal jeg teste Chrome litt og se. Forøvrig synes jeg Firefox er vesentlig raskere enn Opera så jeg forstod ikke helt den kommentaren. EDIT: Etter å ha installert Chrome må jeg si jeg liker den og førsteinntrykket er: - den er rask - den har et meget minimalistisk GUI. - den har grei basisfunksjonalitet Jeg skal bruke den litt utover nå og se hvordan den duger til mitt bruksmønster. Endret 26. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå