Applebee Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hei. Har nå fått et lite problem... igjen. Har byttet hk til et Asus P5E3, og var så heldig å få bluescreen da jeg prøvde å starte XP, og fikk ikke nett eller drivere til å virke under W7 (Ja, hadde dualboot). Så tenkte jeg at jeg skulle reinnstallere XP.. Innstalerte XP over den gamle innstaleringen og alt fungerte fint. (Mistet Dualboot, som ikke gjorde noe egentlig). Så innstalerte jeg alt av drivere.. Chipset, Nettverkskort, Lyd og Grafikk. Fyrte opp Flightsim og begynte å fly. Når vi da skulle ut, lot jeg FlightSim stå på. Mår jeg kom hjem var det endret layout i Windows, og jeg fikk beskjed om å restarte. Jeg restarte, og etter loadingen i Windows kom det svart skjerm. Venta og venta, men det gikk mot restart. Og da, kom det selfølgelig bluescreen etter loadingen av windows, og PC`en restarter seg. Har prøvd å flash BIOS, Standard Settings i BIOS, og en annen prosessor. Anyone? Edit: Kan jo nevne at jeg hadde klokket både CPU og GPU. Som btw nå kjører på standard klokk. Edit2: reparering av xp fungerte ikke. Endret 24. mars 2009 av Applebee Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Skriv ned feilkoden i blåskjermen, om det er konsekvent nøyaktig samme feilkode ligger er det mere nerliggende å tro på et driver-problem, om det er konskvent forskjellig feilkode er det mere nerliggende å tro på et hardware-problem. Starter Windows i sikkermodus feks? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har formatert og innstalert Windows XP pånytt, og nå funker det. Men, jeg vil jo ikke gjøre samme feil igjen. OG, jeg fikk desverre ikke se hva som sto på Blåskjermen, da den varte i mindre enn et halvt sekund og restartet seg. Når jeg startet i Sikkerhetsmodus fikk jeg ikke BSOD, men PC`en gikk i loop. Er det mulig at det var skjermdriveren kanskje? Siden jeg fikk mange rare farger før jeg måtte restarte, og jeg hadde klokket + hadde på FSX. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det kan ha vært en driver kollisjon, i værste fall kan de dreie seg om noe mer alvorlig som feks. en maskinvare defekt. Anbefaler deg å gå til "Kontrollpanel", velg så, "System", deretter fanen "Avansert", klikk så "Innstillinger" under kategorien "Oppstart og gjenoppretting", huk av i boksen "Start på nytt automatisk". Skulle dette inntreffe på nytt vil da ikke maskinen automatisk starte på nytt og du kan notere deg feilkoden for å gjøre et feil søk. Dette vil bedre dine muligheter for å fastslå årsak. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Okei Dette er gjort, da skal jeg få lagt inn drivere og FSX for å se om det fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har innstalert alt av drivere, og i forhold til forrige gang, har jeg jeg nå innstalert Avast før noe annet Det viste seg å være et virus i en download jeg hadde lastet ned, siden jeg ble advart når jeg prøvde å innstalere den nå. Rebootet PC`en nettop, og det gikk helt smertefritt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ser man det. Andre brukeren med dette problemet i kveld. Anbefaler deg også tråden(e): Hjelp til å få fjernet malware (virus, trojanere, spyware...) Den store sikkerhetsguiden v.2 For å unngå fremtidige angrep. Glem heller ikke å alltid ha oppdatere virusprogrammer. Flott at det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå