Nobu Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Dette er et ganske enkelt spørsmål til dere som kan det, men har skrevet litt om utstyret så dere vet hva utgangspunktet er. Vel, spørsmålet er vel egentlig ikke hvordan jeg klokker, men mer.. Hva jeg skal klokke opp og hvilke innstillinger jeg bør på ha strømtilførsel for RAM og CPU. Sist jeg klokket opp var det på mitt Abit KT7A. Og ting har jo endret seg :wink: Jeg har følgende: Abit NF7-S 2.0 Barton XP2500+ 2 stk 256MB TwinMos 3200 m/Winbond, i Dual DDR (slot 2 & 3) Kjølingen står Swiftech MCX462+ og en 80mm papst vifte m/rheostat for. I tillegg til to 80mm vifter foran og en 80mm ut bak. I tillegg står en 120mm enermax vifte på minimum turtall (omkring 1500) og blåser inn fra foran PCI-sporene (mot skjermkort og southbridge). PSU 370W Chieftec, fra - you guessed it, en Chieftec case. Den overspenner litt for mye tror jeg.. Vbat som skal være 3.3 er 3.66 iflg. Winbond Hardware Doctor. Er.. Ser at dette er BATTERIET? Kan noen forklare meg hvordan dette skal være mulig, eller skadelig? Alt kjører nå på default, default verdier med default spenning. Option'en som heter noe med "interface" er enablet. Vil ha minnet på 200 FSB (minst) synkront med CPU (det er vel da ytelsen er best?), og CAS2. Noen som kan gi meg en aning om hva jeg må gjøre i BIOS da? Trenger en dytt her... Må divideren stå på 4/4 eller en av de andre hele brøkene for at det skal være synkront? Gidd å svar da. Lenke til kommentar
GunBuster Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 errrr....4/4 er synkront jah...les manualen ffs.... ha på interface....det detaljer på høyre kant i bios sånn hvis du lurer på hva det er...står sikker også i manualen vøttø. pump på fsb...hvis det ikke går mer setter du ned multiplieren...gi litt mere strøm hvis du føler for det....err....husk å volt på chipsettet.... går du over 200fsb kan du jo seff få problemer med synca ram hvis brikkene suger... :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 errrr....4/4 er synkront jah...les manualen ffs.... ha på interface....det detaljer på høyre kant i bios sånn hvis du lurer på hva det er...står sikker også i manualen vøttø. pump på fsb...hvis det ikke går mer setter du ned multiplieren...gi litt mere strøm hvis du føler for det....err....husk å volt på chipsettet.... går du over 200fsb kan du jo seff få problemer med synca ram hvis brikkene suger... :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? Var ikke ute etter sarkasme her. Jeg har fått maskinen på 2200 MHz nå, 11 * 200. RAM: (alle på to, og den som jeg ikke husker hva heter på 8 ). Men Prime95 vil ikke kjøre skikkelig. Noen som vet hvordan jeg skal få fikset dette? Hva av volt bør jeg justere på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå