Gjest medlem-16183 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er det noe vits å installere en av windows 7 betaene på gamer pcn min? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 jeg vil ikke si det:) vent på final release, hvertfall hvis du spiller:) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. i believe in you. Jeg lever i enn verden av xp (sånn kom svaret mitt fra klar himmel) vista er hvertfall noe dritt å spille på Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 tror jeg venter da. Når kommer den ferdige versjonen? Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. i believe in you. Jeg lever i enn verden av xp (sånn kom svaret mitt fra klar himmel) vista er hvertfall noe dritt å spille på Rent tull. Har man passe god maskinvare merker man ikke noen forskjell i bruk fra XP til Vista. Kjører Vista og XP omhverandre på kraftige og mindre kraftige maskiner, har man Core2, 3GB ram og greit skjermkort er det absolutt ingen grunn til å ikke kjøre på Vista. Win 7 bruker ca. like mye ressurser som Vista i vanlig bruk, benytter seg dog bedre av nyere komponenter og virker derfor bedre. Grunnen til at folk tror at Win7 krever mindre er som oftest at man tester det på nyere maskiner enn når Vista kom. Skal selv gå over til Win7 på hovedmaskinen hvis det viser seg at releasen er stabil. Har allerede gått over til Win7 på laptopen, og det funker akkurat like bra som på Vista. Også i spill, som f.eks. Left 4 dead, kjører like bra som på Vista, selv med betadrivere. Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. At spill går glattere på Win7 har jeg vanskelig for å tro, da det er directx som kjører skuta, OS har ingenting å si, sålenge man ikke har en haug med prosesser som ligger og spiser ressurser. Tror nok placebo-effekten er tilstede her. Nyvasket, nyinstallert OS oppleves forresten rimerlig mye bedre nesten alltid. Endret 24. mars 2009 av novastrum Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 om jeg ikke husker mye feil kjørte vista mellom 70-100 prosessorer samtidig mens W7 kjører 40. så W7 kjører mindre ting samtidig slik at du får en bedre ytelse Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Tja, kanskje hvis man sammenligner en nyinstallert Win7 mot en Vista som har mye skrap installert. Det kan godt være Win7 yter bedre på papiret, men på nyere maskiner vil man ikke legge merke til det med mindre man kjører svært krevende/svært mange applikasjoner samtidig. Min jobb-pc (vista 64-bit) med mye programvare kjører forresten 74-prosesser nå, så 100 kan det ikke være. Ikke for det. Win7 er lynkjapp, og jeg liker det selv bedre enn vista, men det er likegyldig hva man har hvis det er spill man er ute etter å kjøre, og det var egentlig poenget mitt. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. i believe in you. Jeg lever i enn verden av xp (sånn kom svaret mitt fra klar himmel) vista er hvertfall noe dritt å spille på Rent tull. Har man passe god maskinvare merker man ikke noen forskjell i bruk fra XP til Vista. Kjører Vista og XP omhverandre på kraftige og mindre kraftige maskiner, har man Core2, 3GB ram og greit skjermkort er det absolutt ingen grunn til å ikke kjøre på Vista. Win 7 bruker ca. like mye ressurser som Vista i vanlig bruk, benytter seg dog bedre av nyere komponenter og virker derfor bedre. Grunnen til at folk tror at Win7 krever mindre er som oftest at man tester det på nyere maskiner enn når Vista kom. Skal selv gå over til Win7 på hovedmaskinen hvis det viser seg at releasen er stabil. Har allerede gått over til Win7 på laptopen, og det funker akkurat like bra som på Vista. Også i spill, som f.eks. Left 4 dead, kjører like bra som på Vista, selv med betadrivere. Spill gikk hvertfall glattere på min MacBook Pro med win 7 enn win Vista. At spill går glattere på Win7 har jeg vanskelig for å tro, da det er directx som kjører skuta, OS har ingenting å si, sålenge man ikke har en haug med prosesser som ligger og spiser ressurser. Tror nok placebo-effekten er tilstede her. Nyvasket, nyinstallert OS oppleves forresten rimerlig mye bedre nesten alltid. Vista var og nyvasket og lå på like stor partisjon (32 gb). Left4Dead går en del glattere nå. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) nå har jeg samme maskinvare som jeg alltid har hatt da. Pc-en min likte ikke vista E6600 2,4 ghz @ 3.6 ghz 9800gtx @ 730/1125/2000 4gb ddr2 667 mhz kingston ligger på 800 mhz pga fsb å gamings i Vista var ikke en suksess for meg. Også etter jeg hadde fjernet diverse unødvendig piss. BTW: min oppfatning av windows 7 er at det er lettere å kjøre. Selv litt svakere pc-er klarer windows 7 glætt Endret 27. mars 2009 av Rulator Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Spiller kun i Vista jeg. Dette fordi XP ikke har DX10 støtte, noe som suger. Hadde deg ikke vært for det, ville jeg kjøpt XP. Testet og spille på win7, men dette bugget en del. Så får se når final release kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå