Vikingspeider Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Usikker på om dette er i riktig kategori, men nåvel. Først så vil jeg altså "utvide" mitt navn. 1. Jeg finner faktisk ikke ut hvor jeg skal henvende meg. Vet dette har med folkeregisteret å gjøre, men... eh, jeg sitter fremdeles fast. 2. Var det ikke en regel om hvor lang tid det må gå før jeg eventuelt kan endre navn igjen? Hva om jeg gifter meg og somehow absolutt vil ta hennes navn? Hvis det er en periode på 10ish år vi snakker om her, er da det slett ikke en umulighet, og er vel litt kjipt å sitte fast på noe sånt. Så... anyone? Endret 23. mars 2009 av SondreOverby Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Bruk ett av skjemaene du finner her. Du kan skifte navn en gang hvert tiende år. Særskilt grunnlag for endring oftere enn dette kan vurderes. Du kan skifte etternavn oftere ved ekteskap/skilsmisse eller ved foreldres ekteskap/skilsmisse og/eller samboerskap. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Bruk ett av skjemaene du finner her. Du kan skifte navn en gang hvert tiende år. Særskilt grunnlag for endring oftere enn dette kan vurderes. Du kan skifte etternavn oftere ved ekteskap/skilsmisse eller ved foreldres ekteskap/skilsmisse og/eller samboerskap. Takk! Ser for øvrig at 10-års-regelen ikke gjelder når man vil ta navnet til ektefellen eller samboerene. Det ser ikke ut til at det er noen tidsrestriksjon når det gjelder ektefeller. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Når jeg tok til meg et mellomnavn besøkte jeg bare ligningskontoret i byen. De ordnet resten - og de nødvendige skjemaene fikk jeg der. Enkelt og greit, men om du spør meg - nesten litt FOR enkelt. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, men hvis man vil spare seg turen ned dit laster man bare ned skjemaene, fyller dem ut digitalt og sender i posten påfølgende dag. SondreOverby: Ja, var jo nettopp det jeg skrev; du kan skifte oftere i forbindelse med ekteskap o.l. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvor mye vil et navnebytte egentlig koste? Er jo snakk om del ting som må oppdateres som pass, sertifikat, vognkort osv? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bare utstedelsekostnadene for dokumentene du må endre. Selve navnebyttet koster ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå