dypvikz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Heisann. Får ikke min Audi a4 quattro 96mod i gir. Begynner denne helt fra start her nå. Begynte med en intens ulyd en dag jeg var ute og kjørt, fant da ut at d var lekkasje på ene servo slangen så tettet den og fylte på med mer hydraulikk olje. Sist lørdag nå så hørte jeg en liten antydning til den samme lyden men var rimelig iformen å tenkte og ta det dagen derpå. Sjaføren parkerte da bilen til en kompis med nøkklene i og dro hjem. Dagen etter tok min bror bilen for og trekke opp en som hadde kjørt seg fast. Ente da med at bilen min bare sto og "spølte" så de ga opp. (sier selv at han ikke "slyret" med clutsjen men kjenner det lukter litt. Da han skulle parkere igjen kjente han at clutsjen var litt unormal og kjørte da en tur for og teste, fikk den da i alle gir, men med noen problemer. Da jeg kom for og ta med bilen hjem var det helt umulig og få den i gir. med litt dytte hjelp og makt fikk jeg den da i 3`giret og kjørte den hjem. Clutsjen tok ikke i det hele tatt, kjenntes intens lett ut, hørte såvidt da og ulyd fra servo. Har ikke fådt sett noe mer på den da jeg jobber ett stykke unna og pendler i helgene. Håper at det ikke er selve "platen" som har brent seg fast, men skulle tro at det hadde oset clutsj da? Noen som har noen nyttige tips om hva jeg kan sjekke/ prøve når jeg kommer hjem før jeg må sende den inn til verksted? Men i og med at clutsjen var så lett kanskje noen har noe nyttige tips og komme med? Selve servo pumpen virket da jeg "tettet" lekasjen og bilen er ikke noe tyngere på rattet. Lenke til kommentar
crea Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vet ikke om det hjelper men på min så gikk clutchpumpa (ikke servopumpa), og da ble pedalen veldig lett, samtidig som den tok bare lenger og lenger inn etterhvert som væska gikk ut. Til slutt så tok den ikke i det hele tatt og jeg måtte bare nappe den i gir for å komme meg hjem. Lenke til kommentar
dypvikz Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Okai, men er det ega clutch pumpe på a4 96 mod? Ser for meg at den går på servo pumpa? Men skal sjekke det da jeg kommer hjem, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå