xSotte Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Vil sterkt anbefale deg å bruke mer penger på skikkelig lyd. Kjøpte selv PC til £2222 + MVA (uten skjerm, tastatur, mus, lydkort og høyttallere) Hadde noen mnd tidligere kjøpt meg: SoundBlaster x-fi titanium Fatal1ty Pro series Sounblaster Gigaworks S750 Skal du ha virkeligets følelse så er dette sterkt anbefalt. For gaming er raske harddisker overvurdert da det eneste du oppnår er dårlig pris per gigabyte for litt raskere loading tid. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Tja, min filosofi når det kommer til PC kjøp er at man skal legge til rette for senere oppgraderinger. Spesielt når men bruker så mye penger som 20 000 Fordelingen av 20k Altså; invester i kvalitetskabinett, PSU og (ikke minst, denne blir ofte glemt!) skjerm. Regn 5k til skjerm, 2k til PSU (Seasonic 850W) og 2-3k til kabinett (Lian li PC-P80 eller 1200) På et i7 oppsett regner du resten slik: HK: 2,5k (Asus P6T) RAM: 1k (6gb er 0 vist om du ikke skal redigere video, hold deg unna OCZ når du bruker ASUS hk. ) Prosessor: 2,4k (920), klokkes opp til 3,5GHz Prosessorskjøler: 0,6k Noctua NH-U12P Disker: SSD 2k + WD black 1tb 1k GPU: 1,5k (Se merknad nederst.) Alle prisene er rundet oppover. * Regner med alle med litt greie på grafikkort begynte og Facepalme seg selv når de leste siste punkt Husker dere når folk kjøpte 8800 Ultra til 5k, det skulle vare i mange år! Så leser dere benchmarks av 8800 Ultra (5k) VS 4870 (1,5k), gjett hvem som vinner. Regner med at dere allerede har gjettet dere frem til konklusjonen: Kjøp kort som 4870 og oppdater 1 gang i året (1 gang hver 2 generasjon/en gang hver generasjon) Grafikkytelsen vil være tilfredsstillende, også når du skal prøve de nye spillene som 1 år. til slutt vil jeg bare illustrere hvor liten forskjellen mellom 4870(1,5k) og 280 (3k+) er: Forsvarer det en dobbling av prisen? Endret 25. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 RAM: 1k (6gb er 0 vist om du ikke skal redigere video, hold deg unna OCZ når du bruker ASUS hk. ) Jeg har OCZ PC12800C7 3x 2GB RAM på Asus P6t Deluxe. Har ikke problemer med de. Disse kom fra www.overclockers.co.uk som standard RAM så hva er det du tenker på? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg tenker på at ASUS+OCZ tradisjonelt sett er en dårlig kombinasjon. (mange brukere som kan bekrefte dette) Jeg kjører personlig ASUS+OZC, men det funket kun etter flashing av bios. Sier ikke at noe kommer til å skje, men når du får tilsvarende brikker, til tilsvarende pris, ser jeg ikke poenget i å ta sjansen. EDIT: det der er forresten flisespikkeri, og ganske unødvendig å ta opp. (ønsker du å fortsette tar vi det på PM for å ikke gå OT ) Endret 25. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hva er viktig av otiske enheter da? Kan du anbefale en DVD-brenner osv? Gjerne med bly-ray støtte, men har ikke noe også si om det ikke er det. Er det lurt å legge litt penger i det, eller ikke? EDIT: er dette skjermen bra? https://prisguiden.no/product.php?productId=99699 Endret 26. mars 2009 av atriC Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Den er et av de beste TN-panelene som finnes, og mest sannsynlig den beste LCD-gameren som finnes. Med Blu-ray Uten blu-ray Endret 26. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Er to GTX 260'er i SLI bra? Tar det crysis ganske okay? Holder det til utpå sommeren neste år? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Da er det bedre å kjøpe 285, og så heller kjøpe et nytt et når ytelsen begyner åbli laber. MEN, jeg holder på mitt: Les innlegg #22 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Du får GTX260 kort nå ned mot 1600,-. Synes det er vel så bra som 4870 og spesielt til Crysis vil GTX260 yte bedre en HD4870. Jeg er enig med Ravii, kjøp et kort av gangen, og oppdater oftere. Akkurat til dette ville jeg gått for GTX260. Les her Endret 26. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå